توزیع عادلانه خدمات نیاز به شهر هوشمند دارد
کد خبر: 4111548
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸

توزیع عادلانه خدمات نیاز به شهر هوشمند دارد

سرپرست جهاددانشگاهی فارس با بیان اینکه روش‌های سنتی برطرف‌کننده نیازهای شهروندان نیست، گفت: برای توزیع عادلانه خدمات شهری باید شهری هوشمند داشته باشیم تا بتوان با عدالت خدمات را به همه شهروندان ارائه داد.

امیرحسین استقلال، سرپرست جهاددانشگاهی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، رویداد استارتاپی «شهر هوشمند» با دریافت 22 ایده از دانشگاه‌های مختلف و راهیابی 7 ایده به مرحله داوری در مرکز علمی ـ کاربردی جهاد دانشگاهی شیراز برگزار شد.

امیرحسین استقلال، سرپرست جهاددانشگاهی فارس در این رویداد گفت: گزینه رویداد شهر هوشمند موضوع بسیار خوب و هوشمندانه‌ای است که برای برگزاری استارتاپ در مرکز علمی ـ کاربردی جهاد دانشگاهی شیراز برگزیده شده است.

 وی افزود: اداره شهرهای بزرگ امروزی بدون استفاده از خدمات آی سی تی امکان‌پذیر نیست و شهرها به نسبت بزرگ شدن آن‌ها و پرجمعیت شدن آن‌ها مشکلاتی را به دنبال دارند که جز با هوشمندسازی نمی‌توان مشکلات را حل کرد.

استقلال با تأکید بر اینکه قطعاً روش‌های سنتی برطرف‌کننده نیازهای ما نخواهد بود و ما در حوزه ترافیک در کلان‌شهرها شاهد مشکلاتی و چالش جدی برای زندگی رورمره افراد هستیم، گفت: برای توزیع عادلانه خدمات شهری باید شهری هوشمند داشته باشیم تا بتوان با عدالت خدمات را به همه شهروندان ارائه داد.

رئیس مرکز علمی ـ کاربردی شیراز ادامه داد: بحث محدودیت منابع و محدودیت زمان هم به نوع خود بسیار کار را سخت کرده و زمان در شهرها به شدت در حال تلف شدن است.

 استقلال تصریح کرد: بسیاری از زمان‌های مفیدمان را در صف‌ها و ترافیک و امثال این صرف می‌کنیم که با هوشمندسازی می‌توانیم این مشکلات را به شکل موثری برطرف کنیم.

وی تأکید کرد: اطلاعات به‌روز و به هنگام و دقیق لازمه تصمیم‌گیری‌های مناسب و تصمیم‌گیری‌های دقیق مسئولان شهری است که این محقق نمی‌شود مگر آنکه ما شهر را هوشمند کرده باشیم و داده‌ها را از ساختارهای هوشمند شهری جمع‌آوری کنیم.

 سرپرست جهاد دانشگاهی فارس تصریح کرد: این رویداد اتفاق بسیار خوبی است که می‌تواند اید‌ های مفیدی را تولید و برای کمک به مدیریت شهری و ارائه کند، البته این شروع کار است و باید رویدادهای زیاد این چنین برگزار شود که هم جوانان ما در ایده‌پردازی به یک بلوغ و تجربه مورد قبولی برسند و هم مسئولان با طرح مشکلات و جمع‌آوری ایده‌ها حل این مشکلات از طریق همین‌گونه رویداد بتوانند به سمت شهر هوشمند و به سمت حل مشکلات شهری به صورت پایدار پیش بروند.

استقلال گفت: از این رویدادها می‌توانیم به یک مفهوم جدید برسیم به نام شهر هوشمند پایدار که در ایده‌پردازی‌ها حتماً به این موضوع باید توجه شود.

وی در پایان افزود: شهر هوشمند پایدار شهری است که از منابع آن به خوبی استفاده می‌کنیم زیرا منابع بسیار محدود است و ما منابع را باید برای نسل‌های آینده نگهداری و در عین حال شهر را هم حفظ کنیم و نباید به گونه‌ای منابع را مصرف کنیم که شهر بعد از چند سال غیر قابل سکونت باشد و باید منابع را به صورت تجدیدپذیر استفاده کرد لذا شهر هوشمند پایدار شهری مبتنی بر نوآوری است که منابع را به خوبی مصرف می‌کند.

انتهای پیام
captcha