ضرورت تزریق دُز یادآور کرونا و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی
کد خبر: 4111383
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۱

ضرورت تزریق دُز یادآور کرونا و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به شیوع سویه جدید کرونا ویروس، بر ضرورت تزریق دُز یادآور و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تاکید کرد.

کرونابه گزارش ایکنا از گلستان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گلستان موسی‌الرضا شبیهی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: طی روز‌های اخیر، موارد ابتلا به کرونا، مراجعه به مراکز درمانی و تعداد بستری‌ها در گلستان، روندی افزایشی داشته است.

شبیهی ادامه داد: اکنون ۹۷ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در مراکز درمانی استان بستری هستند. از مجموع بستری‌ها ۱۹ بیمار تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند که حال ۹ نفر از آن‌ها وخیم است.

وی افزود: براساس آخرین رنگ‌بندی، اکنون در استان گلستان وضعیت در شهرستان‌های گرگان، آق‌قلا، ترکمن، گالیکش، گمیشان و بندرگز، زرد و پرخطر است و شهرستان‌های آزادشهر، رامیان، کلاله، کردکوی، علی‌آبادکتول، گنبدکاووس، مرواه‌تپه و مینودشت نیز در وضع عادی قرار دارند و آبی رنگ هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه علائم سویه جدید هم تقریباً مانند قبلی است، تاکید کرد: پرهیز از عادی انگاری، تزریق دُز یادآور واکسن و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای پیشگیری، ضروری است.

شبیهی با بیان‌اینکه واکسن به اندازه کافی موجود و مراکز واکسیناسیون در سراسر استان فعال است، تصریح کرد: افرادی که از تزریق آخرشان ۶ ماه گذشته است، می‌توانند به این مراکز مراجعه و دُز یادآور تزریق کنند.

انتهای پیام
captcha