حماسه ۹ دی‌ رفراندوم مردم برای دفاع از انقلاب بود
کد خبر: 4110511
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸
ابراهیم عزیزی:

حماسه ۹ دی‌ رفراندوم مردم برای دفاع از انقلاب بود

نایب‌ رئیس اول کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در یک جنگ نرم با دشمن قرار داریم، گفت: برخی‌ها در سال ۸۸ بیان می‌کردند که در کشور باید رفراندوم برگزار شود، اما حماسه حضور در ۹ دی‌ماه به رفراندوم بزرگ مردم برای دفاع از انقلاب اسلامی تبدیل شد و زمینه تحکیم وحدت و انسجام ملی را فراهم کرد.

ابراهیم عزیزی، نماینده مجلس

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، ابراهیم عزیزی، نایب‌ رئیس اول کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی امروز، هشتم دی‌ماه در «مراسم بزرگداشت حماسه ۹ دی» در مصلی امام خمینی(ره) شهرکرد با اشاره به اینکه این روز به‌نام روز بصیرت، دشمن‌شناسی، جریان‌شناسی، تشخیص حق از باطل و ملت فهیم ایران نامگذاری شده است، اظهار کرد: ۹ دی یک حماسه عاشورایی و یک نقطه عطف در تاریخ پرافتخار کشورمان بود و برگ زرین دیگری در این تاریخ ثبت شد.

۹ دی؛ حماسه ماندگار در تاریخ کشور

عزیزی با بیان اینکه اگر از حماسه عاشورا و قیام امام حسین(ع) درس نمی‌گرفتیم، حماسه ۹ دی خلق نمی‌شد، گفت: این حماسه در فرهنگ پرافتخار اسلام ماندگار شد و در این روز ملت ایران اسلامی با عمل و حضور خود افتخار آفریدند. قطعاً حماسه ۹ دی نماد بصیرت، استقلال و عزت مردمی است که تا پای جان بر حفظ اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستادند و برای این کار ذره‌ای درنگ نکردند.

وی با تأکید بر اینکه در تاریخ پرافتخار جمهوری اسلامی روزهای پر از ایثار و مقاومت فراوان است، گفت: اما با حماسه ۹ دی‌ماه مردم انقلابی کشور با صدای رسا اعلام کردند که اگر زیاده‌خواهان عالم، سلطه‌گران و ستمگران بخواهند در برابر ارزش‌های انقلاب اسلامی ایستادگی کنند، در مقابل تمام جهان خواهند ایستاد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: ملت ایران اسلامی در ۹ دی‌ماه ۸۸ پیچیده‌ترین فتنه تاریخ را خنثی و با وحدت و یکپارچگی این روز را به یوم‌الله در تاریخ کشور تبدیل کرد، همچنین این روز حقیقتاً غلبه ملت حزب‌الله بر شیاطین بود؛ زن و مرد در این روز گرد هم آمدند تا عرق شرمی را که بر پیشانی مسلمانان نشسته بود پاک کنند، هم‌چنان نیز بر این گفتمان و باور پافشاری می‌کنیم و بر خالقان این حماسه سر تعظیم فرود می‌آوریم.

نایب‌ رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حضور مردم در راهپیمایی ۹ دی یک حرکت سیاسی نبود، نباید این حرکت ارزشمند را با اطلاق به نام حرکت سیاسی کم‌ارزش کنیم، حماسه ۹ دی فرهنگ عزت‌خواهی و بیگانه‌ستیزی است، باید به این روحیه شجاعانه افتخار کنیم همچنان که دفاع مقدس نیز به یک فرهنگ تبدیل شد.

وی با بیان اینکه در یک جنگ نرم با دشمن قرار داریم، تأکید کرد: در حماسه ۹ دی مردم فهیم به میدان آمدند و با خلق حماسه اقتدار کشور را افزایش دادند، برخی‌ها در سال ۸۸ بیان می‌کردند که در کشور باید رفراندوم برگزار شود، اما حماسه حضور در ۹ دی‌ماه به رفراندوم بزرگ مردم برای دفاع از انقلاب اسلامی تبدیل شد و زمینه تحکیم وحدت و انسجام ملی را فراهم کرد.

برنامه‌ دشمن برای پیشبرد جنگ ترکیبی در حوادث اخیر

عزیزی با اشاره به اینکه اکنون و در حوادث اخیر کشور در یک جنگ ترکیبی، شناختی و ادراکی با دشمنان قرار داریم، توضیح داد: دشمن در اغتشاشات اخیر به‌دنبال پیشبرد این جنگ مهم‌ بود و آشوب‌های اخیر این زمینه را برای او فراهم کرد، این حوادث با شعار «نه به حجاب اجباری» در کشور آغاز شد.

نایب‌ رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی افزود: آمریکا و هم‌پیمانان او برای نجات اسرائیل و آمریکا باید با ایران روبرو می‌شدند، بنابراین در ۲۵ تیرماه ۱۴۰۱ اجلاسی با حضور مخالفان جمهوری اسلامی تشکیل دادند و برای این جنگ ترکیبی، ادراکی و شناختی برنامه‌ریزی کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه دشمن در حوادث اخیر کشور تمام زر و زور خود جمع کرد تا به کشور آسیب وارد کند، یادآور شد: ملت رشید ایران در این جنگ ماهیت دشمن را شناختند و توانستند عالمانه، عاقلانه و هوشمندانه برخورد کنند و دشمن به در بسته خورد.

عزیزی ادامه داد: شاهد بودیم دشمن با برپا کردن قائله زندان اوین، قائله شیراز، سیستان و بلوچستان، چابهار و ... به‌دنبال اهداف اهریمنی خود بود، اما هم‌چنان تفکر ۹ دی بر ملت ما حاکم است و ثابت کردیم پاسدار ارزش‌های انقلاب اسلامی هستیم و در برابر تفکر براندازی منفعل عمل نمی‌کنیم و اجازه ظهور باطل را نخواهیم داد.

نایب‌ رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: به یُمن حضور و ایستادگی مردم کشور در مقابل دشمنان، اگر کسی بخواهد به آرامش و امنیت ملت ایران خدشه وارد کند، آرامش را از او می‌گیریم، امروز پیام دشمنان از سر استیصال و درماندگی است.

وی با اشاره به اینکه با وجود تمامی مشکلات اقتصادی و معیشتی کشور امید داریم این نیز بگذرد و کشور به ساحل آرامش اقتصادی برسد، تصریح کرد: با همراهی مدافعان امنیت و مدافعان حرم در اقصی نقاط جهان برای نابودی نظام سلطه هم‌پیمان هستیم، امیدواریم دشمن از حضور حماسی مردم در حماسه ۹ دی درس بگیرد.

انتهای پیام
captcha