ثبت 5 وقف از ابتدای سال تاکنون در همدان
کد خبر: 4110337
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷

ثبت 5 وقف از ابتدای سال تاکنون در همدان

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه همدان گفت: از اوایل سال جاری، پنج وقف جدید در استان به ثبت رسیده است که دو وقف در جهت ساخت و توسعه مسجد، دو مورد مغازه جهت خیرات و مبرات و هزینه امامزادگان محمد و علی در شهرستان نهاوند و یک مورد هم جهت فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی است.

علی حسینی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدانحجت‌الاسلام علی حسینی، معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان اظهار کرد: وقف به‌عنوان یکی از عقود اسلامی جایگاه خاصی در قرآن و روایات دارد. وقف یک صدقه جاریه است که فرد بخشی از اموال و دارایی خود را برای یک کار مشخص منحصر می‌کند.

وی با بیان اینکه در قرآن، وقف با عناوینی همچون صدقه، کارهای خیر، انفاق و احسان نام برده شده است، اضافه کرد: در سال جاری، پنج وقف جدید در استان همدان به ثبت رسیده است که دو وقف در جهت ساخت و توسعه مسجد، دو مورد مغازه جهت خیرات و مبرات و هزینه امامزادگان محمد و علی در شهرستان نهاوند و یک مورد هم جهت فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی است.

حسینی با اشاره به جزئیات این وقفیات تصریح کرد: در روستای حسین‌آباد اسدآباد یک زمین به متراژ 150 متر جهت توسعه مسجد در این روستا وقف شده است. برای توسعه مسجد صاحب‌الزمان(ع) در روستای شوند شهرستان رزن زمینی 100 متری وقف شده است. همچنین یک قطعه زمین به متراژ 400 متر جهت آرامستان در یکی از روستاهای نهاوند به وقف رسیده است.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه همدان گفت: یک باب مغازه نیز به متراژ 24 متر توسط دو برادر وقف شده است که درآمد و منافع آن جهت امور خیرات و مبرات و هزینه امامزادگان محمد و علی در شهرستان نهاوند صورت می‌گیرد که این مغازه به ارزش شش میلیارد تومان است. همچنین یک شرکت در استان همدان جهت امور و فعالیت‌های علمی ـ تحقیقاتی وقف شده است.

انتهای پیام
captcha