امام جماعت در پیشبرد برنامه‌های قرآنی مساجد نقش مهم ایفا می‌کند
کد خبر: 4110309
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳

امام جماعت در پیشبرد برنامه‌های قرآنی مساجد نقش مهم ایفا می‌کند

معاون اجرایی مجمع قرآنی السابقون با بیان اینکه امام جماعت در پیشبرد برنامه‌های قرآنی در مساجد نقش مهمی ایفا می‌کند، گفت: اهالی مسجد باید دغدغه‌های قرآنی داشته باشند، اگر هیئت امنای مسجد دغدغه قرآنی شدن مسجد را داشته باشد، در مسیر تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی رخدادهای مطلوبی ایجاد می‌شود.

محمدمهدی فکری معاون اجرایی السابقون سیستان و بلوچستانمحمدمهدی فکری، معاون اجرایی مجمع قرآنی السابقون سیستان و بلوچستان، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان با تأکید بر نقش ائمه جماعات در مساجد برای تبدیل مساجد به قطب‌های قرآنی، گفت: امام جماعت مسجد در تحقق این هدف نقش مهمی ایفا می‌کند و قرآنی بودن امام جماعت سبب تقویت فعالیت‌های قرآنی می‌شود.

وی با اشاره به راهکارهای مؤثر تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی گفت: اگر هیئت امنای مسجد دغدغه قرآنی شدن مسجد را داشته باشد، در مسیر تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی رخدادهای مطلوبی ایجاد خواهد شد.

معاون اجرایی مجمع قرآنی السابقون سیستان و بلوچستان با بیان اینکه قطعاً امام جماعت قرآنی در پیشبرد برنامه‌های قرآنی در مساجد نقش مهمی ایفا می‌کند، اظهار کرد: ائمه جماعاتی که حافظ قرآن و اهل تدبر و تفسیر قرآن باشند، می‌توانند در جذب نمازگزاران و مستمعین به حضور در فعالیت‌های قرآنی نقش مؤثری ایفا کنند.

فکری به تأثیر استفاده از مبلغان قرآنی در مساجد اشاره کرد و افزود: اگر هیئت امنا و امام جماعت قرآنی در مساجد وجود نداشت باید از طریق کانون‌های مساجد، سازمان تبلیغات اسلامی و ...، برای اعزام نیروهای قرآنی و طلبه‌ها به مساجد اقدام شود زیرا حضور مبلغان قرآنی در مساجد در تحقق تبدیل مسجد به پایگاه قرآنی نقش مؤثری دارد و حضور مبلغین، برگزاری جلسات قرآنی، تلاوت و حفظ قرآن کریم را تقویت خواهد کرد.

وی در ادامه با ضروری دانستن دغدغه قرآنی از سوی اهالی مسجد، گفت: لازم است تا بین ۲ نماز یک آیه را به‌صورت مختصر تببین و تفسیر کنند چون این کار، موجب اجرای مطلوب فعالیت‌های قرآنی در مسجد خواهد شد، ائمه جماعات هر هفته با برگزاری جلسه تلاوت قرآن و مفاهیم قرآنی بعد از نماز مغرب و عشا در مساجد می‌توانند طیف وسیعی از مردم را در فعالیت‌های قرآنی مشارکت دهند و آنها را برای تداوم حضور در این فعالیت‌ها تشویق کنند.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۱
علی مودی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۱۰/۰۸ - ۲۲:۲۱
0
0
احسنت.
captcha