تشییع و خاکسپاری آلاله‌ها در سالروز سوگ حضرت مادر در فارس
کد خبر: 4110103
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶

تشییع و خاکسپاری آلاله‌ها در سالروز سوگ حضرت مادر در فارس

همزمان با نقاط مختلف کشور و در سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، مراسم تشییع و خاکسپاری با پیکرهای مطهر شهدای دوران دفاع مقدس در استان فارس برگزار شده و خواهد شد.

تشییع پیکرهای شهدای دفاع مقدس، شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، همزمان با نقاط مختلف کشور و در سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، مراسم تشییع و خاکسپاری با پیکرهای مطهر 10 شهید دوران دفاع مقدس از صبح امروز، 6 دی‌ماه در استان فارس برگزار شده و خواهد شد.

مراسم تشییع و خاکسپاری پیکرهای مطهر شهدای گمنام در شیراز از ساعت 9 صبح از مقابل میدان ارم آغاز شد و به سمت میدان امام حسین(ع) ادامه یافت و سپس پیکرهای هر کدام از این شهدا به نقاط مختلفی برای خاکسپاری انتقال یافت.

پیکر مطهر یک شهید گمنام در استانداری فارس، پیکر یک شهید گمنام در آموزش و پرورش فارس، پیکر یک شهید گمنام در پردیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز واقع در شهر صدرا و پیکر مطهر یک گمنام هم در مجتمع صدر شیمی شیراز به خاک سپرده شدند.

پیکر مطهر شهید رحمان خسروانیان که در روز چهارم خردادماه سال 67 در جریان عملیات تک دشمن در شلمچه به شهادت رسیده بود نیز بعدازظهر امروز بعد از 34 دوری از وطن در قادرآباد، زادگاهش به خاک سپرده خواهد شد.

همچنین پیکر مطهر شهید سلیمان زارع نیز که در روز 23 خردادماه سال 67 در جریان عملیات بیت‌المقدس به شهادت رسیده بود هم بعدازظهر امروز در زادگاهش شهرستان خرامه به خاک سپرده می‌شود.

علاوه بر این‌ها مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر یک شهید گمنام در مؤسسه رزمندگان شهرستان فسا، یک شهید گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی مرودشت و یک شهید گمنام شهر خاوران بعدازظهر امروز به خاک سپرده می‌شوند. ضمن اینکه پیکر مطهر یک شهید گمنام در بالاده بیرم لارستان نیز صبح امروز به خاک سپرده شد.

در حاشیه مراسم تشییع و خاکسپاری پیکرهای مطهر شهدا در شیراز و سایر شهرستان‌ها موکب‌های متعددی به منظور پذیرایی از سوگواران برپا شده بود که از جمله جهاددانشگاهی فارس نیز در مسیر تشییع شهدا با برپایی موکب اقدام به پذیرایی از سوگواران فاطمی کرد.

پیکرهای مطهر 10 شهید گمنام و با نام دوران دفاع مقدس در تاریخ 26 آذرماه جاری وارد شیراز شده بودند که طی این مدت مراسم‌های متعدد وداع و تشییع با پیکرهای مطهر این شهدا در تمام نقاط استان فارس برگزار شد و در نهایت پیکرهای مطهر تمام آن‌ها امروز به خاک سپرده شده و می‌شوند.

حضور پررنگ آحاد مختلف مردم که دل در گرو شهدایی دارند که به دلیل دفاع از وطن و آرمان‌هایش جان در طبق اخلاص نهادند و خالصانه راه آسمان را طی کردند، در این مراسم امید را در دل‌ها زنده می‌کرد که راه این شهدا قطعاً با این همه عشق بی‌پایانی که این ملت به آنان دارند، ادامه خواهد داشت.

حضور و همکاری 7 هزار هیئت مذهبی در قالب هیئات سوگواری و عزاداری در برپایی مراسم وداع و تشییع پیکرهای مطهر شهدا در تمام نقاط استان فارس از جمله نقاط قوتی بود که به خوبی در تمام مراسم‌ها مشهود بود.

یادآور می‌شود، سردار احمد وحید، وزیر کشور نیز امروز، 6 دی‌ماه به استان فارس سفر کرده است و بناست که در دو شهر خفر و کوار به سخنرانی بپردازد.

انتهای پیام
captcha