اولویت معاونت فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری اهواز؛ اصلاح زیرساخت‌ها
کد خبر: 4109997
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۲

اولویت معاونت فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری اهواز؛ اصلاح زیرساخت‌ها

معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اهواز گفت: اولویت اول این معاونت، اصلاح زیرساخت‌های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی در شهر اهواز است.

حمید رعیتیبه گزارش ایکنا از خوزستان، حجت الاسلام حمید رعیتی، معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اهواز امروز سه‌شنبه ۵ دی در نشست با اصحاب رسانه درباره برنامه‌ها و اقدامات این معاونت گفت: قریب ۱۳ ماه است که در معاونت فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اهواز حضور پیدا کردیم. در آغاز بعد از بررسی‌‌ها و مشورت با دلسوزان فرهنگی اجتماعی، ورزشی و هنری و برگزاری جلسات متعدد به جمع‌بندی درباره اولویت‌ها رسیدیم.

وی تصریح کرد: مشکلات اهواز در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی متعدد است و اگر بخواهیم همه مشکلات را برطرف کنیم و همزمان برای همه آنها وقت بگذاریم. این کار نشدنی است. از این رو، اولویت‌هایی تعیین کردیم که بیشتر وقت خود را برای آنها قرار دهیم.

رعیتی در توضیح گستردگی کار معاونت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اهواز اظهار کرد: فعالیت‌های این معاونت موضوع کار چندین وزارتخانه و سازمان است. همه اینها در معاونت فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری جمع شده است. اگر کسی ادعای رسیدگی به همه مشکلات در این سه عرصه را بکند این ادعا صحیح نیست، لذا اولویت‌هایی تعیین شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اهواز ادامه داد: اولویت اول ما اصلاح زیرساخت‌های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی در شهر اهواز است. در کشور ما بعد از کرونا بعضی از زیرساخت‌ها در این سه حوزه از بین رفتند و برخی نیاز به بازسازی داشتند.‌ اولویت دوم، چابک سازی فرایندها است؛ یعنی کسی که می‌خواهد در این سه حوزه کاری انجام دهد و خدمتی ارائه بدهد کار را راحت‌تر انجام بدهد. اولویت سوم، آموزش‌های شهروندی، اولویت چهارم، حمایت از مجموعه‌ها و توانمندی‌های گروه‌های جهادی، سمن‌ها، مساجد، گروه‌های محلات و گروه‌های هنری و ... است.

وی اولویت دیگر این معاونت را محله‌محوری عنوان کرد و افزود: سعی می‌کنیم کارها به سمت مشارکت مردمی برود؛ یعنی به سمتی برویم که بودجه‌ها را محله‌ای کنیم. البته این کار با شیب انجام می‌شود. باید این آمادگی کم کم در مردم ایجاد شود.

رعیتی در بخش دیگری از سخنان خود، آموزش را یکی از مشکلات و حلقه مفقوده در شهر دانست و گفت: ما در آموزش و پرورش و آموزش عالی متاسفانه در رتبه های پایین کشور قرار داریم. اقدامات خوبی در گذشته انجام شده بود که آنها را ادامه دادیم و کارهای جدیدی نیز برنامه‌ریزی شده است. ورود در مدارس برای آموزش فرهنگ شهروندی یکی از این برنامه‌ها است. تا آخر امسال ۱۰۰ هزار دانش آموز در دو مقطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم تحت آموزش قرار می‌گیرند. این آموزش‌ها در قالب طرح شهردار خانواده و شهردار مدرسه انجام شده است. در تابستان از این فرصت در مساجد و انجمن‌های مختلف استفاده شد. این آموزش‌ها با استفاده از قالب‌های هنری و رسانه‌ای انجام می‌شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اهواز ادامه داد: یکی دیگر از کارهایی که در زمینه آموزش انجام می‌دهیم تولید شخصیتی است که بتواند تمام مفاهیمی که در حوزه شهروندی می خواهیم به مردم انتقال دهیم به آنها آموزش بدهد. این شخصیت تولید شده است. سناریوی این کار، لوازم التحریر، عروسک، انیمیشن آن نیز به زودی تولید می‌شود تا بتوانیم این آموزش را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه تاکنون فضای انتقال مفاهیم شهروندی را در شهر نداشتیم، افزود: در این زمینه تابلوهای استرابورد تا پایان سال نیز افزایش پیدا می‌کند.

رعیتی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حوزه آسیب‌های اجتماعی، معاونت اجتماعی کارهای خوبی انجام داده است. در مناطق آسیب‌پذیر کارگاه‌هایی در حوزه‌های مورد نیاز برگزار شد و برای توانمندسازی ساکنان این مناطق کارگاه‌های آموزش خیاطی و عروسک بافی نیز برگزار شد. یک حامی مالی معرفی شد که تولیدات‌شان را از آنها خریداری کند و به فروش برساند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اهواز ادامه داد: مشکل ما در حوزه ورزشی، بحث زیرساخت‌ها است. علی‌رغم اینکه مجموعه‌های زیادی داریم، این مجموعه‌ها زیرساخت مناسبی ندارند. در شهر اهواز ۶۷ مجموعه ورزشی داریم که تنها حدود پنج مجموعه از آنها فعال هستند. گام اول برای بهبود فضای ورزشی، بازسازی این مجموعه‌هاست. ۴۰ مجموعه تا آخر سال بازسازی می‌شوند. همچنین ۵۰ زمین خاکی در اهواز داریم که قرارداد آنها برای بازسازی، نورگذاری و سکو سازی بسته شده است. رویدادهایی مانند همایش‌های خانوادگی و ورزش همگانی نیز در این حوزه در حال انجام است. در حوزه فرهنگی نیز اقدامات متعددی در حال انجام است.

در پایان این نشست اصحاب رسانه سوالات خود را در حوزه به هم ریختگی تبلیغاتی در سطح شهر اهواز، پارک بانوان، کودکان کار، متکدیان، معتادان متجاهر، ساماندهی فرهنگسراها، اردوگاه آسیب دیدگان اجتماعی مطرح کردند.

 

انتهای پیام
captcha