پیکر مطهر هشت شهید گمنام دوران دفاع مقدس وارد سنندج می‌شود
کد خبر: 4109794
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸

پیکر مطهر هشت شهید گمنام دوران دفاع مقدس وارد سنندج می‌شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان گفت: پیکر هشت شهید گمنام دوران دفاع مقدس ساعت 14:30 دقیقه امروز، پنجم دی‌ماه وارد سنندج می‌شود.

ذبیح‌الله مالکی رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، سردار ذبیح‌الله مالکی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان امروز، پنجم دی‌ماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان گفت: پیکر هشت شهید گمنام دوران دفاع مقدس امروز، ساعت 14:30 دقیقه از طرف پلیس راه کرمانشاه وارد سنندج خواهد شد.

وی افزود: مراسم استقبال از این هشت شهید گمنام دوران دفاع مقدس با حضور گرم مردم و مسئولان استان در پلیس راه کرمانشاه آغاز خواهد شد.

وی به برگزاری مراسم وداع با شهدا اشاره و اظهارکرد: مراسم وداع با شهدای گمنام بعد از اذان مغرب با حضور مردم عزادار استان امروز در مهدیه سنندج برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان درادامه گفت: مردم همیشه در صحنه استان کردستان پیکر این هشت شهید گمنام دوران دفاع مقدس را فردا، ششم دی‌ماه ساعت9:30 دقیقه از میدان آزادی سنندج به طرف پیاده‌راه فردوسی تشییع خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه این شهدای والا مقام در سه شهرستان سنندج، قروه و بیجار تدفین می‌شوند، بیان کرد: پیکر مطهر سه شهید در پارک رضوان، حوزه علمیه و شهر مالوجه شهرستان قروه، 2شهید در پیرتاج و حسن‌آباد شهرستان بیجار، سه شهید در استانداری، سازمان قضایی نیروهای مسلح و پادگان ارتش تدفین می‌شوند.

مالکی با اعلام اینکه قدوم شهدا تأثیرگذاری لازم را در سطح جامعه دارد، افزود: در این راستا رسانه‌های گروهی باید با اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی لازم را انجام دهند تا استقبال در خور شأنی در مسیر شهدای گمنام صورت گیرد.

وی بیان کرد: در استان کردستان 53 شهید گمنام تدفین شده‌اند که 24 یادمان شهدای گمنام در استان تاکنون ایجاد شده و مابقی نیز در حال پیگیری تأمین اعتبار برای ایجاد یادمان و بازسازی هستیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اهمیت احداث المان و یادمان شهدای گمنام در استان گفت: از محل اعتبارات سفررئیس جمهور به استان سه میلیارد تومان اوراق برای این حوزه اختصاص یافت که در صورت جذب و تخصیص نهایی به یک میلیارد و 700 میلیون تومان کاهش می‌یاید.

وی در پایان به ضرورت احداث باغ موزه دفاع مقدس استان کردستان اشاره کرد و یادآور شد: استان کردستان دوران دفاع مقدس در دو جبهه داخلی و خارجی جنگید با این وجود فاقد یک مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس هستیم که با تلاش مسئولان تاکنون زمین آن واگذار شده است اما به دلیل عدم ردیف بودجه تاکنون موفق به احداث نشده‌ایم و قول‌های مساعدی از سوی مسئولان برای احداث باغ موزه دفاع مقدس داده شده است.

انتهای پیام
captcha