یادواره 84 شهید کازرونی عملیات کربلای 4 برگزار می‌شود
کد خبر: 4109385
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۶

یادواره 84 شهید کازرونی عملیات کربلای 4 برگزار می‌شود

فرمانده سپاه کازرون از برگزاری یادواره 84 شهید عملیات کربلای 4 این شهرستان و همچنین گرامیداشت ناصر دیوان خبر داد.

غلامرضا توکل، فرمانده سپاه کازرونبه گزارش ایکنا از فارس، غلامرضا توکل، فرمانده سپاه کازرون عصر شنبه، 3 دی‌ماه در جمع خبرنگاران گفت: یادواره 84 شهید کازرونی در عملیات کربلای 4 و گرامیداشت مبارزان نهضت مقاومت جنوب به فرماندهی ناصر دیوان کازرونی همزمان با ایام فاطمیه(س) در این شهرستان برگزار می‌شود.

 وی با بیان اینکه روز چهارم دی‌ماه در تاریخ انقلاب اسلامی روزی مقدس برای مردم شهرستان انقلابی کازرون است، افزود: 4 دی‌ماه سالروز شهادت 84 فرزند برومند این شهرستان در عملیات کربلای 4 در سال 1365 است که این روز را به‌عنوان یک روز شاخص و تاثیرگذار و به نام روز کازرون در تقویم دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران ثبت و ماندگار شده است.

فرمانده سپاه شهرستان کازرون تأکید کرد: همچنین 4 دی‌ماه روزی است که مبارزان و مجاهدان این شهرستان به فرماندهی ناصردیوان کازرونی با اذن و فتوای جهاد علمای عالیقدر زمان خصوصا حاج سید عبدالحسین لاری به جنگ با استعمارگر قرن، انگلیس جنایت‌کار شتافتند و با شکست پلیس جنوب در این روز برگ زرینی در تاریخ کشور ایران به یادگار ثبت کردند.

توکل بیان کرد: ماه دی در اذهان مردم انقلابی کازرون با توجه به وقایع و اتفاقاتی از قبیل تظاهرات خونین مردم کازرون بر علیه رژیم پهلوی در 9 دی 1357، راهپیمایی مردم کازرون بر علیه هتاکان به ساحت امام حسین(ع) در 8 دی‌ماه 1388 است که به همین منظور از 4 الی 13 دی‌ماه دهه کازرون نامگذاری شده است که همه ساله در این دهه مراسم و برنامه‌های ویژه‌ای در سطح شهرستان انقلابی کازرون برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: با توجه به مناسبت‌های فراوان در دی‌ماه در تاریخ شهرستان کازرون و با توجه به هماهنگی‌های انجام شده بنا شده است تا مراسم با وحدت و انسجام هرچه بهتر مردم در روز یکشنبه، 4 دی‌ماه در کانون شهید عسکری واقع در خیابان شریعتی کازرون برگزار شود.

توکل با اشاره به دیگر برنامه‌های دیگر در این ایام تصریح کرد: گل‌افشانی قبور مطهر شهدای عملیات کربلای 4 در امامزاده سید حسین(ع) و نوربخش و دیدار از برخی از خانواده‌های شهدای این عملیات از دیگر برنامه‌های در 4 دی‌ماه شهرستان کازرون با حضور مسئولان این شهر است.

فرمانده سپاه شهرستان کازرون در پایان از عموم مردم خداجوی شهرستان کازرون خصوصاً خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و رزمندگان جهت حضور با شکوه در مراسم دعوت به عمل آورد.

انتهای پیام
captcha