برگزاری دوره‌های پلیس تراز انقلاب اسلامی در قزوین
کد خبر: 4108724
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷

برگزاری دوره‌های پلیس تراز انقلاب اسلامی در قزوین

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان قزوین گفت: در سال جاری با بهره‌گیری از برترین اساتید کشوری، ۷۵۰ نفر تحت آموزش‌هایی با موضوعات پلیس تراز انقلاب اسلامی، رفتار حکیمانه با مردم و پاسخ به شبهات قرارگرفته‌اند.

جباری رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین فتح‌الله جباری، رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان قزوین، در نشست با اصحاب رسانه که امروز، ۳۰ آذرماه در محل ستاد فرماندهی انتظامی استان قزوین، برگزار شد، گفت: استان قزوین یکی از استان‌های امن کشور است و این مهم با تلاش مستمر کارکنان نیروهای مسلح ازجمله نیروی انتظامی محقق شده است.

وی ادامه داد: وظیفه عقیدتی سیاسی، انجام فعالیت‌های فرهنگی است؛ یکی از وظایف ما در همین راستا، اقامه نماز است. نماز جماعت در کلیه ادارات، سازمان‌ها و یگان‌های ویژه نیروهای مسلح به زیبایی و در صفوف فشرده اقامه می‌شود.

این مسئول بیان کرد: در استان قزوین، علاوه بر اقامه نماز جماعت در ستاد، در ۳۰ محل دیگر از اماکن انتظامی اعم از کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها نماز جماعت اقامه می‌شود.

جباری تأکید کرد: تجلیل از خادمان نماز موضوع دیگری است که در حوزه عقیدتی و سیاسی به آن پرداخت می‌شود. از ابتدای سال جاری تاکنون از ۲۸ نفر از کارکنان انتظامی که جزو خادمان نماز بوده‌اند تقدیر و قدردانی به‌عمل‌آمده است.

وی تصریح کرد: یکی از وظایف ما خوشایندسازی محیط‌های نمازخانه است، در هر کلانتری یک نمازخانه وجود دارد و نمازخانه‌های اماکن انتظامی ما به لحاظ فضاسازی بهترین نمازخانه‌ها در سطح کشور محسوب می‌شوند. یکی دیگر از فعالیت‌های ما برگزاری ستاد منزلت نماز است، در این راستا از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۸ جلسه برگزارشده است.

درخشش کارکنان انتظامی قزوین در مسابقات قرآن

جباری تصریح کرد: از دیگر برنامه‌های ما در حوزه عقیدتی سیاسی، برگزاری مسابقات قرآن کریم است. این مسابقات توسط ۳ معاونت اعم از روابط عمومی و تبلیغات، آموزش و خانواده برگزار می‌شود و هرکدام از این معاونت‌ها وظایف خاصی را در مسابقات قرآنی بر عهده‌دارند.

وی یادآور شد: خوشبختانه پرسنل انتظامی استان استقبال بسیار خوبی از این مسابقات دارند، همچنین لازم به ذکر است در مسابقات قرآنی تکرار وجود ندارد، به این معنا که اگر فردی سال گذشته در حفظ جزء یک شرکت کرده است، امسال نمی‌تواند در مسابقه حفظ همین جزء شرکت کند، در پایان این مسابقات نیز هدایایی برای نفرات برتر در نظر گرفته می‌شود. در مسابقات سراسری قرآن کریم، استان قزوین همواره در ردیف‌های برتر قرار دارد، در آخرین مسابقات سراسری قرآن کریم که در استان گیلان برگزار شد، پرسنل انتظامی استان قزوین جزو نفرات برتر بودند.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان قزوین افزود: همچنین از بهمن‌ماه نیز برای خانواده‌های پرسنل اعم از همسران و فرزندان آن‌ها و بازنشستگان انتظامی مسابقات قرآنی برگزار خواهد شد، تا امروز حدود ۴۰۰ نفر در این مسابقات ثبت‌نام کرده‌اند که پیش‌بینی می‌شود این آمار به ۶۰۰ نفر برسد.

وی بیان کرد: اجرای مسابقات کتاب و کتاب‌خوانی و تبیین فرهنگ کتاب‌خوانی، از برنامه‌هایی است که توسط این سازمان مورد اولویت قرارگرفته است. از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۸ دوره مسابقات فرهنگی در استان توسط سازمان عقیدتی و سیاسی نیروانتظامی برگزار شده است. برگزاری کلاس‌های قرآن‌آموزی نیز بسیار مورد تأکید است، ما هر هفته یک جلسه قرآن‌آموزی را با بهره‌گیری از اساتید برتر در ستاد استان و شهرستان‌ها داریم.

جباری تأکید کرد: ازجمله برنامه‌های دیگر ما برگزاری جشن تکلیف برای دختران و پسران کارکنان انتظامی استان است، در سال جاری نیز این جشن در ۲ مرحله برگزار شد، ماه گذشته برای ۶۰ پسر که به سن تکلیف رسیده بودند، با حضور خانواده‌های این عزیزان مراسمی برگزار شد و از آنان تجلیل به‌عمل‌آمده آمد، همچنین در این‌گونه مراسم‌ به سفارش مقام معظم رهبری، جهاد تبیین نیز انجام می‌شود.

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در محیط‌های نظامی

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان قزوین ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های ما رفع اختلافات خانوادگی پرسنل است، در استان قزوین چند هزار پرسنل انتظامی داریم و ممکن است در خانواده‌های این عزیزان اختلافاتی پیش بیاید، ما با بهره‌گیری از روان‌شناسان برجسته هر هفته در خدمت تعدادی از کارکنان و خانواده‌های آن‌ها خواهیم بود، خوشبختانه در این جلسات ۹۰ تا ۹۵ درصد از اختلافات خانوادگی رفع شده است.

وی تصریح کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از دیگر اولویت‌های ما در این حوزه است. در یک محیط نظامی شهادت بالاترین درجه است، در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۰ جلسه برای خاطره‌گویی از مجاهدین فی‌سبیل‌الله و مجاهدان دفاع مقدس برگزارشده است.

این مسئول ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های ما ایجاد یادبودهای شهدا در کلانتری‌هاست، در یادبود هر کلانتری تصاویر شهدای همان منطقه جاگذاری می‌شود. تجلیل از خانواده‌های شهدای انتظامی از دیگر وظایف ماست، در سال جاری چند بار با خانواده شهدا دیدار شده و در راستای رفع مشکلات این عزیزان گام‌هایی برداشته‌شده است. همچنین با خانواده بازنشستگانی که مشکلاتی دارند نیز دیدار می‌کنیم و تلاش داریم مشکلات این عزیزان را مرتفع کنیم.

جباری گفت: برای بازنشستگان انتظامی نیز برنامه‌های ویژه‌ای داریم، در سال جاری چند نوبت سهمیه مشهد برای این عزیزان در نظر گرفته‌شده و دو هتل در مشهد و قم برای بازنشستگان انتظامی اجاره‌شده است.

برگزاری دوره‌های تربیت و تعالی برای پرسنل انتظامی

وی خاطرنشان کرد: یکی از فعالیت‌های آموزشی ما، برگزاری دوره‌های تربیت و تعالی برای پرسنل استان است، در سال جاری با بهره‌گیری از برترین اساتید، ۷۵۰ نفر از پرسنل تحت آموزش‌هایی با موضوعات پلیس تراز انقلاب اسلامی، رفتار حکیمانه با مردم و پاسخ به شبهات قرارگرفته‌اند.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان قزوین اظهار کرد: همچنین دوره‌های تربیت و تعالی در مشهد مقدس نیز برگزار می‌شود، به این صورت که خانواده‌های انتظامی به‌صورت رایگان به مشهد مقدس اعزام می‌شوند و در این مکان مقدس، ضمن زیارت و سیاحت، دوره‌های تربیتی برای آنان برگزار خواهد شد. در سال جاری برای ۳۷۰ نفر از پرسنل زیارت مشهد مقدس به همراه برگزاری دوره‌های تربیت و تعالی در نظر گرفته‌شده است.

جباری ادامه داد: همچنین ۹ کاروان شامل ۳۶۰ نفر از پرسنل انتظامی استان به همراه خانواده‌های این عزیزان به عتبات عالیات اعزام‌شده‌اند که در این راستا به هر خانواده وام ۱۰ میلیون تومانی اعطاشده است.

وی بیان کرد: از دیگر برنامه‌های ما، برگزاری اردوهای داخل استان است، در دی و بهمن سال جاری برای ۵۰ درصد از کل کارکنان فراجا در استان اردو با موضوعات جهاد تبیین، اخلاقی، خانوادگی و بیان جریانات روز برگزار خواهد شد. در معاونت خانواده نیز برای همسران و فرزندان پرسنل انتظامی کلاس‌هایی شامل کارگاه‌های آموزش خیاطی، آشپزی، کامپیوتر، زبان، چرم‌دوزی و گلدوزی برگزار می‌شود.

جباری در پایان اظهار کرد: همچنین به‌مناسبت فرارسیدن ۹ دی و در راستای بصیرت‌افزایی، هفته آینده جلسه جهاد تبیین و توجیه سیاسی برای هزار نفر از کارکنان خواهیم داشت، البته این قبیل جلسات در همه مناسبت‌ها برگزار می‌شود و برای تحلیل‌های سیاسی نیز در خدمت اساتید برتر کشوری هستیم تا بر بصیرت پرسنل افزوده شود.

انتهای پیام
captcha