حضور ۵ متسابق چهارمحال‌وبختیاری در آزمون شفاهی بخش معارفی مسابقات قرآن
کد خبر: 4108650
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲

حضور ۵ متسابق چهارمحال‌وبختیاری در آزمون شفاهی بخش معارفی مسابقات قرآن

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری از حضور پنج متسابق استان در آزمون شفاهی رشته‌های معارفی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن در روز‌های هفتم، هشتم و دهم دی و به شیوه برخط خبر داد.

بخش معارفی مسابقات قرآن

محسن مولوی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از استان با اشاره به اعلام زمان برگزاری آزمون شفاهی بخش معارفی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، اظهار کرد: آزمون بخش معارفی که شامل رشته‌های تفسیر عمومی قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم صحیفه سجادیه و ترجمه و مفاهیم حکمت‌های نهج‌البلاغه است، طی روزهای هفتم، هشتم و دهم دی‌ماه به‌صورت برخط برگزار می‌شود.

وی با ذکر اینکه آزمون‌های مجازی بخش معارفی از طریق نرم‌افزار «الوکام» و با ارسال لینک برای هر یک از شرکت‌کنندگان انجام خواهد شد، ادامه داد: در این مرحله دو سؤال شفاهی از شرکت‌کنندگان پرسیده می‌شود؛ بستر لازم برای متسابقانی که در دسترسی به اینترنت پرسرعت ندارند فراهم شده است تا با حضور در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در ساعت اعلام شده، در این آزمون شرکت کنند.

مولوی تصریح کرد: براساس آمار اعلام شده از سوی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، از مجموع ۲۳۶ شرکت کننده در این مرحله از مسابقات، ۷۴ نفر در رشته تفسیر عمومی قرآن کریم، ۴۷ نفر در رشته ترجمه و مفاهیم صحیفه سجادیه و ۱۱۵ نفر در رشته ترجمه و مفاهیم حکمت‌های نهج‌البلاغه حضور خواهند داشت که از این تعداد، در هر رشته ۱۲ نفر در بخش بانوان و ۱۲ نفر در بخش آقایان به فینال این مسابقات راه می‌یابند.

وی ادامه داد: مرحله فینال به دو شیوه کتبی و شفاهی طی روزهای هشتم تا دوازدهم بهمن‌ماه به میزبانی استان قم و به‌صورت حضوری برگزار خواهد شد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه در خصوص تعداد متسابقان بخش معارفی این دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم، تصریح کرد: پنج نماینده از مجموع ۲۳ برگزیده آقا و خانم در چهارمحال‌وبختیاری در میان معرفی‌شدگان اولیه مرحله مقدماتی رشته‌های معارفی قرار دارند؛ «محمدتقی حسین‌پور»، «غلامحسین فاتحی» و «الهه مبینی دهکردی» در رشته نهج‌البلاغه، «سمانه غیاثی» در رشته صحیفه سجادیه و «سید حامد حجازی طاقانکی» در رشته تفسیر قرآن کریم، پنج نماینده برگزیده از استان در این مرحله هستند که در آزمون شفاهی برخط شرکت خواهند کرد.

مولوی در پایان گفت: امسال در مجموع، ۱۷۷ بانو و آقا از استان در بخش معارفی این دوره از مسابقات ثبت‌نام کردند که از این تعداد، ۶۰ نفر در رشته نهج‌البلاغه، ۸۸ نفر تفسیر قرآن و ۲۹ نفر در رشته صحیفه سجادیه شرکت کردند و در نهایت ۲۳ بانو و آقا با کسب نمرات حدنصاب لازم، به مرحله مقدماتی راه یافتند.

انتهای پیام
captcha