معرفی فعالیت‌های کانون فرهنگی و هنری الغدیر آبدانان
کد خبر: 4108126
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰

معرفی فعالیت‌های کانون فرهنگی و هنری الغدیر آبدانان

مدیر کانون فرهنگی و هنری الغدیر آبدانان گفت: برگزاری دوره‌های آموزش حفظ، روخوانی، روانخوانی قرآن کریم، برپایی مسابقات قرآن،اجرای طرح کمک‌های مؤمنانه و ارائه خدمات کتابخوانی در کتابخانه شهید مطهری از جمله فعالیت‌های این کانون در شهرستان آبدانان است.

کتابخانهبه گزارش ایکنا از ایلام، محسن سلمان‌نژاد، مدیر کانون فرهنگی و هنری الغدیر شهرستان آبدانان، امروز، ۲۸ آذرماه در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به فعالیت‌های این کانون گفت: ۶ کتابدار در سه نوبت در کتابخانه شهید مطهری کانون فرهنگی و هنری الغدیر شهرستان آبدانان  مشغول فعالیت هستند و روزانه قشر عظیمی از جوانان و نوجوانان و دانش‌آموزان و دانشجویان از برنامه‌ها و فعالیت‌های این کتابخانه و کانون استفاده می‌کنند.

وی گفت: کتابخانه شهید مطهری همواره کتاب‌های به‌روز در اختیار مراجعین قرار می‌دهد و با ۳۲ هزار جلد کتاب و ۱۳۵ متر مربع مساحت و بیش از ۲ هزار نفر عضو، ظرفیت بسیار خوبی در عرصه فعالیت‌های مختلف فرهنگی، دینی، قرآنی و همچنین جذب جوانان و نوجوانان به مسجد در سطح شهرستان آبدانان شده است.

مدیر کانون فرهنگی و هنری الغدیر شهرستان آبدانان، اهدای یک هزار جلد کتاب با حمایت ستاد کانون‌های مساجد از دیگر فعالیت‌های سال جاری این مرکز در راستای به‌روز رسانی کتاب‌های این کتابخانه برشمرد و گفت: این کتاب‌ها با توجه به نیاز مخاطبین و مراجعه‌کنندگان ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان عضو این کتابخانه تهیه شده‌اند.

سلمان‌نژاد در خصوص سایر فعالیت‌های کانون الغدیر شهرستان آبدانان نیز اظهار کرد: در حال حاضر ۱۱۲ قرآن‌آموز با تدریس ۵ مربی مجرب در کلاس‌های آموزش حفظ، روخوانی و روانخوانی قرآن کریم، مشغول هستند، همچنین این کانون مسابقات قرآن را برای کودکان و نوجوانان برگزار می‌کند.

وی در ادامه به اجرای طرح کمک‌های مؤمنانه با همکاری نهاد‌های فعال در مسجد اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۷۴ دانش‌آموز و ۱۱ دانشجو از حمایت‌های این کانون به‌صورت ماهانه بهره‌مند می‌شوند و در سال جاری نیز قریب به ۳۰۰ بسته غذایی در مناسبت‌های مختلف در بین محرومان و نیازمندان شهرستان با کمک بچه‌های مسجد توزیع شده است.

مدیر کانون فرهنگی و هنری الغدیر شهرستان آبدانان در ادامه درباره اجرای طرح فهما گفت: این طرح در تمام رواق‌ها در سطح کانون اجرا می‌شود و اعضای کانون فعالیت‌های خود در سامانه بچه‌های مسجد را ثبت می‌کنند.

انتهای پیام
captcha