استقلال یک نظام توحیدی منجر به استقرار ارزش‌های معنوی می‌شود
کد خبر: 4107905
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵

استقلال یک نظام توحیدی منجر به استقرار ارزش‌های معنوی می‌شود

استاندار فارس با یادآوری اهداف متعالی انقلاب اسلامی گفت: با توجه به منویات امامین انقلاب و قانون اساسی باید بدانیم استقلال یک نظام توحیدی منجر به استقرار ارزش‌های معنوی و اخلاقی در کشور می‌شود.

استاندار فارس، مراسم رونمایی از پوستر دومین همایش ملی «تحول در علوم انسانی»، شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس امروز، 27 آذرماه در مراسم رونمایی از پوستر دومین همایش ملی «تحول در علوم انسانی» در دانشگاه شیراز با اشاره به تعریف و مفهوم استقلال در کشور گفت: اگر به عنوان یک ایرانی مسلمان هدف از استقلال نظام را از ما سؤال کنند با توجه به آنچه برگرفته از فرمایش امامین انقلاب، قانون اساسی و سایر اسناد بالادستی است باید گفت که استقلال یک نظام توحیدی منجر به استقرار ارزش‌های معنوی و اخلاقی در کشور می‌شود.

وی با اشاره به اهداف والای انقلاب اسلامی اظهار کرد: بنا نبود که هدف ما از انقلاب 100 برابر شدن تعداد اتوبان‌ها باشد، اگرچه چنین چیزی نیاز است اما این وسیله محسوب می‌شود نه هدف بلکه هدف این انقلاب انسان‌پروری و رسیدن به اوج کمال انسانی بوده است.

ایمانیه به مشکلات موجود  در جامعه نیز اشاره کرد و افزود: اگر قبول داریم که جامعه نسبت به مباحث تعلیم و تربیت مشکلاتی دارد و بیمار است، باید نسبت به شناخت این بیماری، نوع و علت آن و همچنین درمان صحیح همت گمارد.

استاندار فارس با یادآوری اهمیت توجه به آموزه‌های دینی و علمی گفت: عالم بی عمل تاثیرگذاری در جامعه نخواهد داشت، لذا باید به دنبال عالمانی باشیم که راه درمان را بشناسند و خود الگویی در حوزه تربیتی باشند؛ البته نوع نگاه‌ها به جای دیگری معطوف می‌شود و در شناخت همین عالمان هم عاجز می‌مانیم.

وی در ادامه به برگزاری همایش «تحول در علوم انسانی» اشاره کرد و گفت: متاسفانه طی سال‌های پس از انقلاب کیفیت را فدای کمیت کردیم، در حالی که با حجم زیادی از واحدهای معارف و کلاس‌های دینی در مدارس و دانشگاه‌ها مواجه هستیم که باید نتایج مطلوب ‌تری را به دنبال داشته باشند اما این‌گونه نبوده و انتظار این است که در حوزه تربیت آسیب‌شناسی انجام شود.

استاندار فارس با اشاره به وقایع اخیر نیز اظهار کرد: طی سه ماه اخیر با حرکاتی از سوی بعضی جوانان مواجه شدیم لذا باید کیفیت اقدامات در راستای رشد معنوی مجددا اولویت اول قرار گیرد.

ایمانیه با بیان اینکه نظام تعلیم و تربیت ما دچار یکسری مشکلاتی است که باید اصلاح شوند، تمرکزگرایی بیش از حد را از چالش‌های مهم در بخش دانشگاهی عنوان کرد و گفت: تمام تصمیم‌ها معطوف به وزارتخانه شده است و مصوبه هیئت امنای دانشگاه‌ها با این همه اساتید فرهیخته را باید یک کارشناس از وزارتخانه تایید کند که صحیح نیست.

استاندار فارس در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: مسئولان وزارت علوم، اتخاذ تصمیمات دانشگاهی را به دانشگاه‌های برتر کشور تفویض کنند و مطمئن باشید که ضرر نخواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha