۴۳ پروژه در حوزه آبرسانی به روستاهای محروم ایلام فعال است
کد خبر: 4107826
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲
استاندار ایلام:

۴۳ پروژه در حوزه آبرسانی به روستاهای محروم ایلام فعال است

استاندار ایلام با اشاره به فعالیت‌های ارزشمند بسیج سازندگی در مناطق محروم استان گفت: هم اکنون ۹ شهرستان، ۱۷ مجتمع، ۴۹ روستا، ۴۳ پروژه در حوزه آبرسانی به مناطق محروم استان فعال است و تاکنون ۲۷ پروژه در حوزه آبرسانی انجام شده است.

استاندار ایلامبه گزارش ایکنا از ایلام، حسن بهرام‌نیا، استاندار ایلام، در نشست بسیج سازندگی در خصوص آبرسانی به مناطق محروم استان که امروز، ۲۷ آذرماه در سالن شهید رجایی استانداری ایلام برگزار شد، گفت: ایلام جزو سه استان برتر کشور در حوزه آبرسانی به مناطق محروم است و از برنامه زمانبندی جلوتر هستیم.

استاندار ایلام در خصوص فعال بودن پروژه‌ها و استمرار فعالیت‌های حوزه آبرسانی در استان، بیان کرد: هم اکنون ۹ شهرستان، ۱۷ مجتمع، ۴۹ روستا، ۴۳ پروژه در حوزه آبرسانی به مناطق محروم استان فعال است و ۲۷ پروژه حوزه آبرسانی نیز انجام شده است.

وی ادامه داد: پیشرفت فیزیکی پروژه‌های آبرسانی به مناطق محروم روستایی در استان ۴۵ درصد است و در کمتر از ۶ ماه تقریباً نیمی از پروژه آبرسانی به ۱۲۸ روستای هدف استان انجام شده است.

بهرام‌نیا با اشاره به فعالیت‌ها و اقدامات ارزشمند بسیج سازندگی در خدمت رسانی به مردم به‌ویژه مناطق و خانوار‌های محروم، گفت: در حوزه ساخت مسکن برای محرومان با اقدامات ارزشمند سپاه و کمیته امداد و نهاد‌های انقلابی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص دادیم.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ حدود ۴۶۱ میلیارد تومان برای حوزه محرومیت زدایی (آبرسانی، راه روستایی و خانه بهداشت ...) منظور شده است گفت: در سال گذشته ۲۶۷ میلیارد تومان و در سال جدید ۱۰۷ میلیارد تومان برای آبرسانی به مناطق محروم در نظر گرفته شده است.

استاندار ایلام در پایان در خصوص توجه ویژه به حوزه آبرسانی مناطق محروم استان، اظهار کرد: تصفیه خانه ملکشاهی در اسرع وقت ایجاد شود.

پایان عملیات آبرسانی به ۲۷ روستا در ایلام

همچنین در این نشست سرهنگ علی ملک‌زاده، مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امیرالمؤمنین(ع) ایلام، گفت: با توجه به انعقاد قرارداد بین سپاه امیرالمؤمنین(ع) ایلام و شرکت آبفای استان به‌منظور اجرای پروژه‌های آبرسانی به نقاط روستایی این پروژه هم اکنون در مراحل اجرا قرار دارد.

وی افزود: ۷۰ روستا در ۹ شهرستان استان در چارچوب این قرارداد آبرسانی خواهند شد که تاکنون عملیات آبرسانی به ۲۷ روستا پایان یافته و ۴۳ روستا نیز در مراحل اجرا قرار دارد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امیرالمؤمنین(ع) با بیان اینکه هشت هزار و ۲۵۰ متر مکعب ظرفیت مخازن برای آبرسانی به این روستا‌ها ایجاد خواهد شد، گفت: در کنار آن ۱۶۴ کیلومتر لوله‌های پلی اتیلن نیز در مسیر‌های تعیین شده جانمایی می‌شود.

سرهنگ ملک‌زاده با اشاره به اینکه این پروژه از سال گذشته با اعتبار پنج هزار و ۷۰ میلیارد ریال آغاز شده است، تأکید کرد: پروژه آبرسانی به نقاط روستایی ایلام تا اردیبهشت ماه سال جاری از پیشرفت مناسبی برخوردار نبود، ولی با کار جهادی هم اکنون حدود ۴۳ درصد آن عملیاتی شده است.

وی گفت: تجهیزات مورد نیاز به‌ویژه لوله‌ها و اتصالات آن به‌طور کامل خریداری شده و انتظار داریم با هماهنگی مجموعه آبفا اعتبارات مورد نیاز تأمین شود تا هرچه سریع‌تر شاهد تکمیل این طرح بزرگ که از اصلی‌ترین نیاز‌های جامعه عشایری است، باشیم.

انتهای پیام
captcha