ثبت ۳۶۴ هیئت مذهبی کردستان در سامانه طوبی
کد خبر: 4107535
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸

ثبت ۳۶۴ هیئت مذهبی کردستان در سامانه طوبی

کارشناس تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به فعالیت ۶۰۰ هیئت مذهبی در سطح استان گفت: از این تعداد تاکنون ۳۶۴ هیئت در سامانه طوبی به ثبت رسیده است.

سامانه طوبی

به گزارش ایکنا از کردستان به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی کردستان، اسماعیل اصلانی، کارشناس تشکل‌های دینی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به فعالیت 600 هیئت مذهبی در سطح استان کردستان گفت: از این تعداد تاکنون 364 هیئت در سامانه طوبی به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه هر هیئت مذهبی دارای پنج هیئت مؤسس است، افزود: براین اساس در 600 هیئت مذهبی استان سه هزار نفر به طور ثابت و مستمر فعالیت دارند.

کارشناس تشکل‌های دینی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان بیان کرد: هیئات مذهبی در طول مناسبات دینی، ملی و مذهبی به اجرای برنامه می‌پردازند، بیان کرد: برنامه‌های هیئات مذهبی در سطح حسینیه‌ها، مساجد و یا به صورت روضه‌های خانگی در منازل برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هیئات مذهبی استان در شهرستان‌های سنندج، قروه، بیجار و کامیاران فعالیت دارند، افزود: شهرستان بیجار با 280 هیئت بیشترین هیئت مذهبی استان کردستان را به خود اختصاص داده است.

اصلانی با اشاره به فعالیت هیئات مذهبی اهل تسنن در استان کردستان یادآور شد: بیش از 10 هیئت مذهبی استان کردستان توسط اهل سنت اداره می‌شود که این هیئات نیز در مناسبت ملی و مذهبی سال به ویژه ماه ربیع‌الاول، ماه مبارک رمضان، هفته وحدت و سایر اعیاد و مناسبات ملی فعالیت دارند.

انتهای پیام
captcha