تبیین نیازهای خراسان‌جنوبی در سفر دوم رئیس جمهوری
کد خبر: 4107404
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۷

تبیین نیازهای خراسان‌جنوبی در سفر دوم رئیس جمهوری

رئیس جمهور گفت: در سفر به خراسان جنوبی نیازهای این استان به درستی تبیین و زمینه‌های سرمایه گذاری و راهکارهای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری در استان هم در این دیدار مطرح شد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهوربه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور عصر جمعه ۲۵ آذر در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه صمیمانه از مردم خراسان جنوبی به واسطه استقبال گرم و حضور حماسی آن‌ها تشکر می‌کنم، اظهار کرد: در خراسان جنوبی بنا به همت مردم و مدیران مصوبات دور اول سفر هیئت دولت به استان به خوبی پیگیری شده است.

وی افزود:‌ مردم بدانند که دولت و بنده به مسائل شهرستان‌ها، نیازها و ضرورت‌های شهرها توجه دارد و مصوبات دور دوم سفر به خراسان جنوبی ناظر بر جای جای استان است.

رئیسی با بیان اینکه در دور اول سفر پنج هزار میلیارد اعتبار شامل دو هزار و ۷۰۰ میلیارد اعتبار عمرانی و دو هزار و۳۰۰ میلیارد تسهیلات به استان وارد و محقق شده است، تصریح کرد: راه‌های اتصالی و اتصال ریلی از ضرورت‌های خراسان جنوبی بوده که مورد توجه است و باید ۲۷۰ کیلومتر به شبکه ریلی متصل شود که برنامه‌ریزی شده، بودجه و اعتبار در نظر گرفته شده و مقدمات کار فراهم شده و باید زودتر از موقع مقرر به انجام برسد.

وی خواستار تسریع در به نتیجه رساندن مصوبات سفر اول به استان شد و گفت: مردم بدانند مسئله آب و آبرسانی به خراسان جنوبی دنبال می‌شود و در دستور کار دولت قرار دارد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در این سفر فرصتی برای شنیدن فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران داشتیم و دغدغه‌های آنان را شنیدیم، بیان کرد: اگر موانع را از سر راه سرمایه گذار برداریم، خود کارآفرینان و سرمایه گذاران انگیزه برای کار و فعالیت دارند.

وی از راه‌اندازی شش دفتر تجاری در کشورهای همسایه گفت و ادامه داد: یکی از وظایف این دفاتر تجاری معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری در ایران و کشور مقابل است.

رئیس جمهور بیان کرد: صبح امروز به طرح‌های آبرسانی سر زدم و از نزدیک فعالیت قرارگاه امام حسن (ع) برای آبرسانی به روستاها را دیدم و با تأمین اعتبار کار با سرعت بیشتری پیگیری خواهد شد؛ اگر کار و تلاش جهادی داشته باشیم به سرعت آبرسانی به روستاها انجام می‌شود که یک کار ماندگار است.

وی بیان کرد: این امر که صبح امروز به یک روستا در منطقه مرزی رفتم، می‌خواستم این پیام را به روستاییان بدهم که دولت به دنبال رفع مشکلات شما است تا انگیزه بیشتری برای ماندن در روستا داشته باشد.

رئیسی ادامه داد: برخی از کارشناسان اقتصادی معتقدند موانع حقوقی در بخش آئین نامه‌ها و مقررات برای سرمایه گذاری وجود دارد، افزود: این موضوع را در بخش‌های مربوطه به مسئول ذی‌ربط ارجاع داده‌ایم تا مشکل را دنبال کنند. 

وی یادآور شد: خراسان جنوبی علی رغم مرز مشترک با افغانستان به واسطه فرهنگ غنی و دینداری شیعه و سنی آمار جرم و جنایت در آن پایین است که یکی از مؤلفه‌های مهم برای سرمایه گذاری است.

انتهای پیام
captcha