حضور بی‌حد و مرز نوجوانان در فضای مجازی آسیب‌زا است
کد خبر: 4107334
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸

حضور بی‌حد و مرز نوجوانان در فضای مجازی آسیب‌زا است

امام‌ جمعه سلطانیه با بیان اینکه حضور بی‌حد و مرز نوجوانان در فضای مجازی آسیب‌زا است، گفت: جنگ شناختی و ادراکی و نفوذ در فکر و ذهن جوانان از طریق فضای مجازی بخشی از جنگ ترکیبی دشمن است.

امام جمعه شهرستان سلطانیهبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سیدعمران حسینی‌نسب، امام جمعه شهرستان سلطانیه، ظهر امروز، 25 آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه با بيان اينكه فضای مجازی جزو زندگی مردم شده و یک فناوری است که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد اما مثل چاقو است، افزود: مسئولان باید سالم‌سازی فضای مجازی را پیگیر شده و والدین هم توجه داشته باشند حضور بی‌حد و مرز فرزندان در فضای مجازی آسیب‌زا است.

امام‌ جمعه سلطانیه با بیان اینکه اکثر اغتشاش‌گران دستگیر شده گفته‌اند که تحت تأثیر فضای مجازی و صحنه‌گردانان آن، دست به آشوب زده‌اند، به حرف‌های برخی محکومان قبل و بعد از دستگیری اشاره کرد و گفت: جنگ شناختی و ادراکی و نفوذ در فکر و ذهن جوانان از طریق فضای مجازی بخشی از جنگ ترکیبی دشمن است.

حسینی‌نسب با اشاره به حذف ایران به عنوان پرچم‌دار حقوق زن از کمیسیون حقوق زن سازمان ملل، این اقدام را نیز بخشی از جنگ ترکیبی دشمنان دانست و افزود: این اقدام نشان‌گر بی‌عملگی سازمان ملل و نفوذ و سیطره برخی کشورها در آن است و آنها اگر با وجدان بیدار به سوابق خود در نقص حقوق زن مراجعه کنند، شرمنده خواهند شد.

خطیب جمعه سلطانیه ادامه داد: توجه به نعمت امنیت و با بیان اینکه از منظر متون اسلامى، امنیت اجتماعى، یكى از بزرگ‌ترین و گواراترین نعمت‌هاى الهى است كه با نعمت تندرستى و سلامت برابرى مى‌كند و همه مردم به آن نیاز دارند و بدون آن، شادى در زندگى بى‌مفهوم است.

وی تصریح کرد: ولى با این همه، كمتر كسى قدر این نعمت بزرگ را مى‌داند و قدر آن مجهول است و خدای ناکرده انسان اگر بیمار شود قدر سلامتی را می‌داند و همین‌طور اگر کسی که در ناامنی گرفتار شود، قدر امنیت را می‌داند و حادثه شاهچراغ، ایذه و برخی اتفاقات در برخی شهرها ما را به اهمیت نعمت امنیت متوجه کرد. بدترین وطن جایی است که ساکنان آن در امنیت نباشند چرا که همه چیز از خواب و استراحت تا عبادت و معیشت در بستر امنیت محقق می‌شود.

حسینی‌نسب با بیان اینکه تأمین امنیت در رأس خدمت هر حکومت است و با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی امنیت‌آفرینان، به دعای امام سجاد(ع) درباره آنان اشاره کرد و افزود: خدایا تعداد آنها را بیشتر کن و سلاح‌شان را بُرّنده‌تر ساز و آنان را به نصرت خویش قوّت بخش و با صبر و استقامت مدد کن و دفع مکر دشمن را به آنان بیاموز.

امام‌جمعه سلطانیه به روز جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری اشاره کرد و گفت: تحقق چنین روزی به نفع انسان و انسانیت و یک روز زیبا خواهد بود به شرطی که تروریسم به خوب و بد تقسیم نشود و مدعیان مبارزه با تروریسم، حامی تروریسم نباشند. جهان عاری از تروریسم روزی است که آمریکا گروهک‌های تروریستی را ایجاد نکند و حامی آنها نباشد.

وی با اشاره به روز حمل و نقل و با قدردانی از رانندگان زحمت‌کش، گفت: دشمن در اغتشاشات رانندگان عزیز را تهدید می‌کردند اما رانندگان دشمن را ناکام گذاشتند.

حسینی‌نسب با بیان اینکه فاطمیه سند مظلومیت ولایت است، گفت: قدر و منزلت حضرت فاطمه زهرا(س) و اهمیت فاطمیه بر ما مجهول است و اگر اهمیتش را می‌دانستیم فاطمیه را مثل عاشورا برگزار می‌کردیم.

انتهای پیام
captcha