هدف دشمنان در فتنه اخیر آزادی بانوان نیست
کد خبر: 4107222
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲

هدف دشمنان در فتنه اخیر آزادی بانوان نیست

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با اشاره به سوءاستفاده دشمنان از وقایع و اتفاقات گفت: دشمنان در فتنه اخیر دنبال آزادی بانوان نیستند چراکه ما امروز در عرصه‌های مختلف به درک و سطح استفاده از ظرفیت بانوان رسیده‌ایم.

اسماعیل محبی‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارسبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، اسماعیل محبی‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس امروز، 24 آذرماه در یادمان یاس کبود به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در فتح‌آباد خفر اظهار کرد: دشمنان در فتنه اخیر دنبال آزادی بانوان نیستند چراکه ما امروز در عرصه‌های مختلف به درک و سطح استفاده از ظرفیت بانوان رسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه  پس از انقلاب اسلامی با رشد سه‌ برابری تعداد بانوان تحصیل‌کرده چه در جایگاه دانش‌آموزی و چه در کسوت دانشجویی روبه‌رو بوده‌ایم، افزود: وضعیت به‌کارگیری استعداد بانوان در مناصبی که در شأن و منزلتشان هست و در زمینه‌هایی که توانایی خود را نشان داده‌اند بدون محدودیت است.

محبی‌پور با تصریح اینکه امروز در هیچ‌ منصبی به‌کارگیری زنان محدود نشده‌ است. فقط کافی است که بانوان ما شرایط احراز را داشته باشند، گفت: در حال حاضر بانوانی هستند که در جایگاه مدیران ارشد، مدیران میانی، کارشناسان خبره و عرصه کاندیداتوری شوراها فعالیت می‌کنند و در کارشان حتی از مردان هم موفق‌تر هستند.

معاون استاندار فارس یادآور شد: در عرصه تعیین سرنوشت کشور و در انتخابات جزو برترین کشورها از نظر باز کردن فضا و استفاده از ظرفیت و مشارکت بانوان هستیم. کسانی امروز تلویزیون‌ها و رسانه‌ها را به اسم آزادی بانوان بر علیه کشور ما فعال کرده‌اند که تا چند سال قبل زنان را جزو جمعیت خود هم حساب نمی‌کردند و هنوز به بانوان خود حق رأی نداده‌اند.

وی بیان کرد: در تاریخ کشور عربستان سعودی تاکنون انتخابات برگزار نشده است و در برخی شوراهای محلی کشورهای عربی هم که انتخابات برگزار می‌شد زنان حق رأی نداشتند؛ در واقع چند سال است که به بانوان حق رأی داده‌اند، این در حالی است که این کشورها در مورد آزادی زنان ما نظر می‌دهند البته در این فتنه افشا شد که آن‌ها آزادی را از چه جنسی می‌خواهند.

محبی‌پور افزود: آن‌ها می‌خواهند زن دوباره در ویترین‌ها قرار بگیرد و با انحراف مسیر اخلاق و آرامش به دنبال نابود کردن تلاش و کار علمی در کشور هستند. بدون شک زنان مسلمان و مردان باغیرت ایران این رویکرد را نسبت به بانوان نمی‌پذیرند.

معاون، سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با بیان اینکه فتنه‌گران فریب شیطان را خورده‌اند، گفت: حکم قانون و اسلام برای کسانی که در این فتنه مرتکب جنایت شدند این است که باید با آن‌ها برخورد شود.

وی یادآور شد: جای بسی خوشحالی است که در زیر بیرقی زندگی می‌کنیم که الگویی برتر مانند فاطمه زهرا (س) را به نمایش گذاشته است؛ امروز استمرار خط نبوت و امامت به واسطه حضور این بانوی مکرم اسلام است و ما اولاد حضرت فاطمه زهرا (س) را تکریم می‌کنیم.

این مقام مسئول بیان کرد: همان‌گونه که آیت‌الله لطف‌الله دژکام امام جمعه شیراز تأکید می‌کنند هرچه زمان پیش می‌رود توجه به اصالت و ریشه‌ها مهم‌تر می‌شود؛ ریشه درخت اسلام مستحکم و شاخه های آن گسترده و میوه‌هایش فراوان است اما چند اتفاق هم در برابر این درخت بزرگ و تناور قابل تصور است؛ بدون شک این درخت بزرگ و پرثمر در معرض طوفان و باد قرار می‌گیرد و حتی دچار آفت‌ها می‌شود.

محبی‌پور ادامه داد: این درخت پرثمر در معرض دشمنی‌ها و حسادت‌ها نیز قرار می‌گیرد و اینجاست که وظیفه نگه‌داری از این درخت پرثمر که حیات ما وابسته به آن است بیش‌از گذشته نمایانگر می‌شود.

معاون استاندار فارس اظهار کرد: ۱۴۰۰ سال از اسلام گذشته بود که انقلابی در این کشور توسط مردم و با رهبری کسانی که به اصالت‌های دینی اشراف داشتند و در راس آن‌ها  امام خمینی (ره) قرار داشت رقم خورد و به واسطه این انقلاب اسلامی یک نوگرایی مجدد در نگاه دین ایجاد شد.

وی بیان کرد: در طول تاریخ دشمنان ایران همواره به دنبال نابود کردن غیرت مردان و بی‌حیا کردن زنان ایرانی بوده‌اند چراکه آن‌ها قصد دارند که از این طریق مردم این کشور را به استثمار بکشانند.

محبی‌پور به اسناد رسمی سازمان موساد درباره ایران اشاره کرد و گفت: دشمنان ایران معتقدند مردان ایرانی به خانواده خود پایبند هستند و به خانواده‌شان امید دارند. این در حالی است که بانوان محور امید مردان خانواده هستند. لذا آن‌ها برای تسلط بر مردم این کشور تصمیم گرفتند تا بانوان را از تعلق خاطر به خانواده جدا کنند.

معاون استاندار فارس اضافه کرد: دشمنان ما، ایرانی آن هم از جنس مسلمان را برده می‌خواهند؛ از نظر آن‌ها ایرانیان باید به شرایطی برسند که هر چه بر سرشان بزنی صدایشان در نیاید.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی را کسانی که تقید دینی داشتند به پیروزی رساندند، گفت: بدون نگاه دینی نمی‌توانستیم در مقابل اسلحه‌‌ای که رو به‌رویمان قرار گرفت بایستیم.

محبی‌پور با تصریح کرد اینکه یادمان یاس کبود حرکتی مردمی است که باید ادامه پیدا کند، افزود: این جریان مردمی باید اصالت و مردمی بودنش حفظ شود ؛ پیشنهاد من به فرماندار این شهرستان این است که از سال ۱۴۰۲ در ردیف اعتبار فرهنگی شهرستان خفر ردیفی برای کمک به برگزاری یادمان یاس کبود فتح‌آباد در نظر گرفته شود.

معاون استاندار فارس اظهار کرد: هفتاد قواره چادری به مناسبت برگزاری این یادمان به دانش‌آموزان دختر فتح‌آباد تقدیم می‌شود.همچنین قرار است کاروانی از زیارت اولی‌های امام رضا (ع) توسط آستان قدس رضوی از فتح‌آباد عازم مشهد مقدس شوند.

انتهای پیام
captcha