نمایندگان جوامع قرآنی عصر استان فارس گردهم آمدند
کد خبر: 4107092
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۴

نمایندگان جوامع قرآنی عصر استان فارس گردهم آمدند

نخستین همایش منطقه‌ای نمایندگان جوامع قرآنی امام عصر(عج) استان فارس در شهرستان فیروزآباد برگزار شد.

گردهمایی نمایندگان جوامع قرآنی عصر استان فارس، فیروزآبادبه گزارش ایکنا از فارس، نخستین همایش منطقه‌ای نمایندگان جوامع قرآنی امام عصر(عج) استان فارس با حضور نمایندگان و مربیان جلسات خانگی قرآن شهرستان‌های قیر و کارزین، کوار، فراشبند و فیروزآباد امروز، 23 آذرماه در شهرستان فیروزآباد برگزار شد.

محمد صالح روزبه، دبیر جامعه قرآنی امام عصر(عج) استان فارس در این همایش گفت: در حدیثی از پیامبر بزرگ اسلام(ع) آمده است که خانه‌های خود را با خواندن قرآن نورانی کنید و مانند قوم یهود و نصارا نباشید که عبودیت را از خانه‌ها خارج و به گوشه کلیساها برده‌اند و بدانید که خواندن قرآن باعث برکت خانه‌هایتان می‌شود و اهل آن خانه مانند ستاره‌ای برای اهل آسمان خواهند درخشید.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب بر احیای جلسات خانگی قرآن تاکید دارند و به همین منظور تلاش‌های فراوانی در سطح استان با همت مجموعه‌های قرآنی در راستای توسعه جلسات خانگی قرآن در دست انجام است.

روزبه تصریح کرد: شناسایی، تقویت، پشتیبانی و حمایت معنوی از جلسات خانگی قرآن در سطح استان شروع شده است و در نقاط مختلف شاهد ده‌ها جلسه خانگی هستیم که در این بین، برخی شهرهای کم برخوردار از سایر شهرها پیشتاز هستند.

وی با بیان اینکه شناسایی و ایجاد جلسات قرآن خانگی در استان فارس در دستور کار قرار دارد، گفت: برگزاری این همایش به منزله اعلام آمادگی نمایندگان برای ادامه عملیات توسعه جلسات خانگی قرآن در شهرستان‌های یاد شده است.

دبیر جامعه قرآنی امام عصر(عج) استان فارس بیان کرد: مربیان و مسئولان جلسات می‌توانند جهت ارتباط تعاملی و روابط شبکه‌ای با یکدیگر و همچنین دریافت پرچم متبرک امام رضا(ع)، جلسه خود را در سامانه‌ جلسات خانگی به نشانی https://jkqk.ir,  ثبت کنند.

یادآور می‌شود، در پایان همایش، از پرچم متبرک آستان قدس رضوی توسط امام جمعه و رئیس امور قرآنی تبلیغات اسلامی شهرستان فیروزآباد رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha