نسخه حل مسائل کشور را در مفاهیم قرآنی بجوییم
کد خبر: 4106953
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸

نسخه حل مسائل کشور را در مفاهیم قرآنی بجوییم

فرماندار شهرستان قزوین گفت: باید بپذیریم که برای حل مسائل کشور باید به قرآن بازگردیم و بازگشت به قرآن و عمل به مفاهیم و دستورالعمل‌های قرآنی و داشتن یک حیات طیبه نسخه درمان دردهای ماست.

کاظمی فرماندار قزوین

به گزارش ایکنا از قروین، عباس کاظمی، فرماندار قزوین چهارشنبه، ۲۳ آذرماه، در حاشیه برگزاری اختتامیه چهل‌و‌پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش نغمات دینی که به میزبانی استان قزوین در سالن همایش‌های دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، در جمع خبرنگاران، گفت: امیدوارم این رویداد بزرگ فرهنگی و قرآنی آثار و برکات معنوی و نورانی برای جامعه ما داشته باشد.

وی با بیان اینکه مشکل بشر امروز دوری از آموزه‌های قرآنی و عمل نکردن به آن است، گفت: هر چه بشر از آموزه‌های قرآنی و زندگی قرآنی و حیات طیبه فاصله بیشتری می‌گیرد گرفتاری‌ها و مصائب و مشکلاتش مضاعف می‌شود.

کاظمی تصریح کرد: راه عبور از مشکلات در اشکال مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و هنری در همه حوزه‌ها بازگشت به نسخه قرآن کریم است و امروز آموزه‌های قرآنی را باید مورد تأکید قرار داد و برای گسترش این مبانی تلاش کرد.

وی با اشاره به تأثیر آموزه‌های قرآنی در جامعه افزود: بارها در موقعیت‌های مختلف شاهد بودیم هر گاه ما آموزه‌های قرآنی را به درستی و با رعایت ظرفیت‌های خاص خود در جامعه پیاده کردیم همه اجزای جامعه تحت تأثیر قرار گرفتند.

فرماندار قزوین اضافه کرد: زندگی قرآنی یعنی زندگی برآمده از آموزه‌های قرآنی که جامعه را به سمت زیست قرآنی رهنمون می‌سازد و ریشه در ارزش‌های الهی دارد. قرآن مهم‌ترین منبع آموزه‌های اسلامی است و سرشار از الگوهایی است که شیوه زیست مؤمنانه و مورد نظر اسلام را معرفی می‌کند و در پرتو آیات آن، سیره پیامبر گرامی اسلام نیز به عنوان اسوه و نمونه عالی زندگی به تمام مسلمانان معرفی شده است.

وی با بیان اینکه برگزاری رویدادها و اقدامات فاخر مانند مسابقات قرآن مدتی در سال‌های اخیر در استان قزوین مغفول مانده بود، گفت: امیدواریم برپایی این‌گونه فعالیت‌ها استمرار داشته باشد و قزوین تبدیل به یک میزبان دائمی برای فعالیت‌های قرآنی و برنامه‌های بزرگ در سطح ملی شود.

این مسئول یاد آور شد: این میزبانی و پذیرایی از چهره‌های قرآنی در کشور و تنفس حاملان و عاملان به قرآن در محیط شهر قزوین آثار مؤثر فرهنگی را به‌دنبال خواهد داشت، ضمن اینکه این جلسات، نشست‌ها و رفت و آمدهای قرآنی در واقع حس و هیجان فوق‌العاده‌ای را برای مردم و کسانی که تحت تأثیر این برنامه قرار می‌گیرند ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به لزوم ایجاد آموزش‌های قرآنی برای کودکان و نوجوانان، بیان کرد: باید فضای ورزش، فرهنگی و هنری کشور را در اتمسفر قرآن مدیریت کنیم و فضای آموزش عالی و آموزش و پرورش را نیز به سمت قرآن سوق دهیم.

کاظمی در پایان گفت: در این ایام که پشت سر گذاشتیم خلأ آموزه‌های قرآنی را بسیار جدی‌تر در مدیران و مسئولان کشور احساس کردیم، باید بپذیریم که برای حل مسائل کشور باید به قرآن بازگردیم و بازگشت به قرآن و عمل به مفاهیم و دستورالعمل‌های قرآنی و داشتن یک حیات طیبه نسخه درمان دردهای ماست.

انتهای پیام
captcha