تقویت باورهای دینی دانش‌آموزان از رسالت‌های آموزش‌و‌پرورش است
کد خبر: 4106927
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵

تقویت باورهای دینی دانش‌آموزان از رسالت‌های آموزش‌و‌پرورش است

امام جمعه آزادشهر با بیان‌ اینکه آموزش‌و‌پرورش توجه به امر نماز در دانش آموزان را باید در اولویت قرار دهد، گفت: فرهنگ‌سازی و ایجاد زمینه‌های مناسب برای اقامه نماز در بین دانش آموزان از رسالت‌های بزرگ آموزش و پرورش است و در این راستا تقویت باورهای دینی و مباحث نماز باید به جد دنبال شود.

برنامه سه شنبه ها ی نمازی در مدارس آزادشهر با حضور حجت الاسلام شهابی امام جمعه ازادشهربه گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام شهابی، امام جمعه آزادشهر در مراسم «سه‌شنبه‌های نماز» که روز گذشته، 22 آذرماه در دبیرستان متوسطه اول راضیه آزادشهر با حضور مدیر آموزش و پرورش آزادشهر برگزار شد، با بیان اینکه خیر دنیا و آخرت در نماز است، گفت: اگر می‌بینیم مشکلات برطرف نمی‌شوند، دعاها برآورده نمی‌شوند و گره از کاری گشوده نمی‌شود، همه بخاطر سبک شمردن نماز است.

امام جمعه آزادشهر در ادامه بیان کرد: در این دنیا خداوند همه چیز را براساس قاعده و قانون آفریده و در نهایت می‌فرماید: ای انسان همه این موارد برای تو آفریده شده و تو را برای خودم خلق کردم. اعتقاد به خدا یک موضوع فطری است که در وجود همه انسان‌ها قرار داده شده است وقتی در ایام سختی و تنگنا به دستاویزی پناه می‌بریم و می‌خواهیم از شرایط خارج شویم در واقع فطرت خداجوی انسان است.

وی با بیان‌ اینکه آموزش و پرورش توجه به امر نماز در دانش آموزان را باید در اولویت قرار دهد، گفت: فرهنگ‌سازی و ایجاد زمینه‌های مناسب برای اقامه نماز در بین دانش آموزان از رسالت‌های بزرگ آموزش و پرورش است و در این راستا تقویت باورهای دینی و مباحث نماز باید به جد دنبال شود.

کوهساریان، مدیر آموزش و پرورش آزادشهر نیز با اشاره به حضور پررنگ امام جمعه در برنامه‌های آموزش و پرورش تصریح کرد: تعامل حجت‌الاسلام شهابی با آموزش و پرورش سبب شده است تا توجه به نماز به‌عنوان اصلی‌ترین رکن دین اسلام در بین دانش‌آموزان هر روز پرنگ‌تر شود.

در پایان مراسم از فعالان عرصه برپایی نماز جماعت و همچنین فاطمه زهرا نوروزی که با حفظ ۱۶ جزء از قرآن کریم به‌عنوان دانش‌آموز  برتر در رشته حفظ دست پیدا کرده بود تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha