پایان رقابت‌ آقایان در چهل‌و‌پنجمین دوره مسابقات قرآن در قزوین
کد خبر: 4106767
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۵

پایان رقابت‌ آقایان در چهل‌و‌پنجمین دوره مسابقات قرآن در قزوین

رقابت‌ آقایان در چهل‌و‌پنجمین دوره مسابقات قرآن در قزوین در روز چهارم این مسابقات پایان یافت.

مسابقات قرآن اوقاف

به گزارش ایکنا از قزوین، امروز، ۲۲ آذرماه چهارمین و آخرین روز از چهل‌و‌پنجمین دوره مسابقات قرآن با رقابت ۱۹ نفر از آقایان در بخش اذان و ۱۱ نفر در بخش دعاخوانی در سالن‌ همایش‌های دانشگاه فرهنگیان قزوین همراه بود.

اسامی ۱۱ نفر از آقایانی که امروز در رشته دعاخوانی باهم رقابت کردند به این شرح است: «حافظ علیزاده» از آذربایجان غربی، «خطیب‌فر» از البرز، «علی‌محمد دامچین» از خوزستان، «مسعود غلامی» از کرمانشاه، «ابوالفضل اروج‌زاده» از آذربایجان شرقی، «محمد غریب» از خراسان شمالی، «علی صدقی» از کرمان، «سجاد براتیبنی» از چهارمحال و بختیاری، «منصور اسدی» از کرمان، «علیرضا سلامی» از اصفهان و «ایمان غلامی نصرآباد» از خراسان رضوی.

بنابر این خبر روز گذشته ۲۱ آذرماه نیز ۱۰ نفر در بخش دعاخوانی در حضور ۱۴ داور قرآنی بایکدیگر رقابت داشتند.

گروه‌های همسرایی «رضوان»، «معارج» و «نصر» از آذربایجان شرقی، «تسنیم» از آذربایجان غربی، «آل‌یاسین»، «اثنی‌عشر»، «نورالزهرا»، «الانوار» از خوزستان، «ملکوت» از اصفهان، «تبیان» از هرمزگان، «پیامبر اعظم (ص)» و «معراج» از کرمان، «انوارالهدی» از قم، «عترت‌النبی» از قزوین، «سیدالاحرار» از همدان، «سلسله‌الذهب» از خراسان رضوی، «اسرا» و «فاطر» از مازندران و «بصائر» از یزد امروز با قرائت تواشیح باهم به رقابت پرداختند.

اجرای داوری الکترونیکی یکی از ویژگی‌های این دوره از مسابقات بود، این فرآیند علاوه برآنکه از اسراف کاغذ جلوگیری کرد، سبب صرفه‌جویی در استفاده از نیروی انسانی برای فعالیت‌های فیزیکال و منجر به افزایش دقت داوران شد زیرا در این مدل سیستم به صورت خودکار امتیاز شرکت‌کنندگان و جمع‌بندی نمرات را نمایش و احتمال خطای انسانی را کاهش می‌دهد، همچنین در بررسی فرآیند تجدیدنظر نیز این روال بسیار کمک‌کننده است.

آیین اختتامیه مسابقات در بخش آقایان و معرفی برگزیدگان با حضور حجت‌الاسلام‌‌والمسلمین خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور چهارشنبه، ۲۳ آذرماه، در مرکز همایش‌های دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار خواهد شد.

سخت‌گیری در راهیابی به فینال

اصغر خسروی، مسئول اجرایی چهل‌و‌پنجمین دوره مسابقات قرآن اوقاف، امروز در جمع خبرنگاران، گفت: قبل از شیوع کرونا مسابقات در سه سطح شهرستانی‌، استانی و کشوری به صورت حضوری برگزار می‌شد اما پس از شیوع کرونا مسابقات را به صورت مجازی برگزار کردیم به این صورت که کارها ضبط و داوری می‌شد.

وی ادامه داد: امسال با فروکش کردن کرونا، تغییراتی در روش برگزاری مسابقات ایجاد کردیم که از لحاظ کیفی منجر به افزایش سطح مسابقات شد، به این صورت که حدود ۷۰۰ نفر در رشته دعاخوانی بانوان و آقایان به مرحله استانی راه پیدا کرده بودند و در رشته اذان در بخش آقایان ۴۰۰ نفر و در رشته تواشیح حدود ۷۰ گروه به مرحله استانی راه یافته بودند که در دو مرحله با حضور دو تیم داوری پالایش شدند.

وی در ادامه درباره سطح کیفی مسابقات با اشاره به مدیریت موفق اجرایی در استان قزوین، اظهار کرد: نتایج مثبتی از سخت‌گیری‌های انجام شده در مرحله استانی دریافت کردیم و سطح کیفی مسابقات به گفته داوران و متسابقان نسبت به سال‌های گذشته بسیار رشد داشته به همین جهت این مدل را در سال‌های آتی نیز اجرا خواهیم کرد.

استقبال مردمی مایه برکت مسابقات است

قاسم آبادی، معاون تولید و نظارت شورای عالی قرآن سازمان صدا و سیما در حاشیه این مسابقات در جمع خبرنگاران با اشاره به اثرگذاری دوره شیوع کرونا روی مسابقات قرآن، گفت: به طور قطع دوره کرونا روی کیفیت مسابقات اثر گذاشته است، اگر بخش اذان چهل‌و‌پنجمین دوره مسابقات را با بخش اذان مسابقات پیش از کرونا مقایسه کنید متوجه خواهید شد که کیفیت تا حدودی کاهش یافته است اما همچنان مسابقات قرآن ظرفیت رشد دارد و دلیل حضور بنده همین است که این ظرفیت‌ها را شناسایی کرده تا در شبکه‌های مختلف ملی و استانی از آن‌ها استفاده شود.

وی در ادامه با اشاره به استقبال مردمی از مسابقات و پوشش رسانه‌ای، بیان کرد: استقبال ساماندهی شده و مردمی از مسابقات وجود دارد، اقشار مختلف مردم در سالن حضور دارند و امید داریم این استقبال در آینده مایه خیر و برکت باشد، رسانه‌ها نیز در انعکاس مسابقات موفق عمل کردند.

یادآور می‌شود، این مسابقات از ۱۹ تا ۲۳ آذرماه در رشته‌های دعاخوانی، مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم و اذان در ۲ بخش بانوان و آقایان بالای ۱۸ سال برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha