حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان از سوی مجموعه سلامت فارس
کد خبر: 4106754
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۵

حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان از سوی مجموعه سلامت فارس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با یادآوری شعار سال گفت: 32 شرکت با همکاری پارک علم و فناوری فارس راه‌اندازی کرده‌ایم و همچنین 78 قلم محصولات فناورانه در حوزه دانش‌بنیان طی یک سال گذشته تولید شده و محصولات این شرکت‌ها با مبلغ خوبی به فروش رفته‌اند.

برخورداری دانشگاه علوم پزشکی شیراز از رتبه سوم کشور در حوزه فناوریبه گزارش ایکنا از فارس، سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، سه‌شنبه، 22 آذرماه در آیین تقدیر از پژوهشگران و فناوران برگزیده استان فارس که به‌ میزبانی دانشگاه شیراز برگزار شد، گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز طی یک سال اخیر دستاوردهایی مطلوبی در حوزه پژوهش داشته است که تصویب یک هزار و 936 گرنت طرح پژوهشی و ایجاد زیرساخت‌های فیزیکی برای پژوهش از نمونه آ‌ن‌هاست.

وی از انتشار مقالات معتبر توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد و افزود: در یک سال گذشته 2 هزار و 777 مقاله در مجلات معتبر منتشر کرده‌ایم.

حسینی با اشاره به سایر اقدامات دیگر در حوزه پژوهش گفت: 32 شرکت با همکاری پارک علم و فناوری فارس راه‌اندازی کرده‌ایم و ۱۸ قرارداد در دانشگاه با صنعت منعقد شده است و طی یک سال گذشته ۱۵ میلیارد تومان برای طرح‌های تحقیقاتی اختصاص داده‌ایم و همچنین 78 قلم محصولات فناورانه در حوزه دانش‌بنیان طی یک سال گذشته تولید شده و محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان با مبلغ خوبی فروخته شده‌اند.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی شیراز دارای رتبه سوم کشور در حوزه فناوری است هم اظهار کرد: در یک سال اخیر ۱۳ شرکت را ارتقا داده و از مراکز رشد به پارک علم و فناوری ارسال کرده‌ایم.

حسینی با بیان اینکه یک پارک علم و فناوری در صدرا با بیش از 2 هزار متر مربع مساحت در اختیار پژوهشگران قرار گرفته است که 32 شرکت در آن مستقر شده‌اند، گفت: هدف ما کمک به تحقیقات کاربردی است.

انتهای پیام
captcha