ضرورت تبیین دستاوردهای علمی کشور در جنگ ترکیبی
کد خبر: 4106546
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۴

ضرورت تبیین دستاوردهای علمی کشور در جنگ ترکیبی

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس با بیان اینکه دشمنان طی ماه‌های اخیر جنگ ترکیبی راه انداخته‌اند و تلاش دارند تا ما را مغلوب کنند، گفت: باید در این جنگ ترکیبی و شناختی به بیان دستاوردهای خود به خصوص در عرصه علم و فناوری بپردازیم تا بتوانیم روحیه امید را در جامعه تقویت کنیم.

عبدالعلی کریمی، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارسبه گزارش ایکنا از فارس، عبدالعلی کریمی، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس امروز، 21 آذرماه در مراسم افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی این استان در شیراز با گرامیداشت فرا رسیدن هفته پژوهش گفت: این هفته نمادی است تا دستاوردهای پژوهشی در معرض نمایش گذاشته شوند.

وی با تأکید بر اینکه در دنیای امروز باید خودمان به فکر خودمان باشیم، افزود: در ماه‌های اخیر که جنگ ترکیبی راه انداخته‌اند، دشمنان تلاش دارند تا ما را مغلوب کنند لذا باید در این جنگ ترکیبی و شناختی به بیان دستاوردهای خود به خصوص در عرصه علم و فناوری بپردازیم تا بتوانیم روحیه امید را در جامعه تقویت کنیم.

کریمی با بیان اینکه در این وضعیت هفته پژوهش فرصت خوبی است تا موفقیت خود را در زمینه‌های علمی و پژوهشی نشان دهیم، گفت: دشمن چون می‌داند در علم و پژوهش، پیشرفت‌های خوبی کسب کرده‌ایم لذا با اقدامات مختلف سعی دارد جلوی پیشرفت ما را بگیرد و دستاوردهای علمی ما را انکار کند.

وی از ایجاد کارگروه پژوهش در سال گذشته در فارس خبر داد و بیان کرد: استاندار فارس، یک شخصیت دانشگاهی است و به علم و دانش توجه و تأکید ویژه دارد لذا در گام نخست کارگروه پژوهش را در استان عملیاتی کرد که پنج زیرگروه ذیل این کارگروه تشکیل شده است و موضوعات مهم و اساسی استان را بررسی کنند.

معاون استاندار فارس ادامه داد: کمیته آب و محیط ‌زیست، انرژی، تولید، اشتغال و سرمایه‌گذاری، آسیب‌های اجتماعی و نظام سلامت از جمله کارگروه‌های پژوهش هستند که به صورت منظم جلساتی داشته‌اند و با حضور متخصصان این حوزه و مجریان نهادهای مربوطه تشکیل شده است.

کریمی با تاکید بر اینکه اعتبارات پژوهشی استانی برای امور پژوهشی، اصلا پاسخگو نیست، تصریح کرد: پیگیری شده است که اعتبارات پژوهشی ملی به کمک این اعتبارات استانی بیاید تا بتوان فعالیت‌های خوبی انجام داد و از همه نهادها درخواست داریم تا با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی تعامل بیشتر و بهتری داشته باشند.

انتهای پیام
captcha