پنجمین شهید امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی به نام خوشاب ثبت شد
کد خبر: 4106507
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۲

پنجمین شهید امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی به نام خوشاب ثبت شد

مهدی رضایی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی گفت: در جلسه ماه گذشته احراز شهدای کشور ابراهیم روکی به عنوان پنجمین شهید امر به معروف خراسان رضوی احراز و همزمان دو شهید دیگر در خراسان رضوی شهادتشان احراز شد.

شهید امر به معروف خوشاب

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام مرتضی تیجانی امام جمعه شهرستان خوشاب، امروز 21آذرماه، در مراسم گرامیداشت اولین شهید امر به معروف و نهی از منکر شهرستان خوشاب که با نام آبروی محله در روستای روکی واقع در منطقه بلوک تکاب شهرستان خوشاب برگزار شد، با تقدیر از مسئولان ستاد مسئولان امر به معروف شهرستان، فرماندار و فرمانده سپاه این شهرستان برای پیگیری پرونده شهادت ابراهیم روکی، اظهار کرد: این پرونده با گذشت یک‌سال به نتیجه رسید و شهادت او توسط مسئولان کشوری در حادثه دفاع از بیت‌المال اثبات و شهادتش احراز و ثبت شد.

وی اضافه کرد: حدود 14 ماه قبل در پنجم مهرماه سال 1400 دهیار روستای روکی در شهرستان خوشاب، پس از این که مطلع شد، سارقان قصد سرقت کابل‌های برق پارک روستا را دارند، خود را به محل پارک روستا رسانده و متاسفانه سارقان با ضربات چاقو، وی را به قتل رسانده و یکی دیگر از اهالی روستا را زخمی کردند.

تیجانی با بیان اینکه یکی ویژگی‌های انقلاب اسلامی نقش مهم مردم در بخش‌های مختلف نظام از جمله دفاع از امنیت کشور است، افزود: بیشترین آمار شهدا در کشور مربوط به شهدای بسیجی است که جان خودشان را در راه حفظ انقلاب و اسلام فدا کرده‌اند.

امام جمعه خوشاب در این مراسم همچنین با انتقاد از برخی از مسئولان و بعضی از نمایندگان مجلس که بعد از گذشت چندین سال همچنان در حال وعده دادن هستند و مردم روستای روکی و برخی از روستاهای همجوار آن همچنان از داشتن نعمت تلفن همراه و اینترنت بی‌بهره هستند، تصریح کرد: ما نیز از مشکلات کشوری و اعتبارات بی‌خبر نیستیم، اما تا چه زمانی مردم روستای روکی و مردم بلوک تکاب صبر کنند تا از خدمات تلفن همراه در این منطقه برخوردار شوند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مسئولان در این منطقه برای برگزاری مراسم یاد بود و بزرگداشت شهید تجمع کرده‌اند، بیان کرد: اگر حادثه‌ای رخ دهد، هیچ تلفن همراهی آنتن ندارد تا اطلاع‌رسانی انجام شود و امدادگری برای کمک به آنها از راه برسد.

تیجانی اضافه کرد: مسئولان به داد مردم این مناطق برسند و مشکلاتشان را پیگیری و حل کنند.

امام جمعه خوشاب با اشاره به مشکلات بهداشتی روستای روکی و منطقه محروم بلوک تکاب اضافه کرد: مسئولان شبکه بهداشت و درمان نگاه ویژه‌ای به مشکلات بهداشتی این روستا داشته باشند.

مهدی رضایی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی در حاشیه این مراسم، در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: به غیر از شهید روکی که به عنوان پنجمین شهید امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی احراز و ثبت شد، مراحل اداری دو شهید دیگر امر به معروف خراسان رضوی که یکی از آنها از شهرستان قوچان است، در جلسه قبلی احراز شهدا کشوری ماه گذشته شهادتشان همزمان با شهید روکی احراز شد و تاکنون 8 شهید امر به معروف در استان خراسان رضوی داریم.

وی با اشاره به اینکه شهید روکی در حادثه پنجم مهر ماه سال گذشته با ضربات چاقو توسط سارقان به شهادت رسید، گفت: از روز اول حادثه شهادت این عزیز گرانقدر مشخص بود، اما طی کردن چرخه اداری آن زمان‌بر بود و در ماه گذشته در جلسه کشور کمیته احراز شهادت در تهران مستندات و مدارک بررسی و شهادت او احراز و تایید شد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی ادامه داد: شهدای امر به معروف از مظلومترین شهدای کشور هستند.

در همین رابطه سرهنگ یدالله نوروزی، فرمانده انتظامی شهرستان خوشاب درباره آخرین وضعیت پرونده قتل شهید روکی به ایکنا، گفت: پرونده قتل او از همان دقایق اولیه در حال بررسی است و تا کنون چندین مظنون دستگیر و موضوع بررسی شده است، اما به نتیجه قطعی و نهایی تا کنون نرسیده‌ایم. پرونده قتل او همچنان در حال پیگیری است.

نام شهید و شهادت پاک نشدنی است

در ادامه مراسم آبروی محله کوچه منزل ابراهیم روکی به نام اولین شهید امر به معروف شهرستان خوشاب در روستای روکی پلاک‌گذاری و امام جمعه خوشاب در این رابطه، گفت: برخی افراد تلاش داشتند نام شهید و شهادت را از کوچه‌های ما پاک کنند، اما بدانند نام شهید و شهادت هیچ‌گاه از دل‌های مردم و کوچه‌های شهرها و روستای‌های ما پاک نخواهد شد.

وی با تسلیت ایام عزاداری شهادت حضرت زهرای اطهر(س)، اضافه کرد: ثبت نام شهیدی در جایی با مبارزه علیه شرک و کفر همراه است.

در پایان این مراسم حاضران به همراه مسئولان شهرستانی و استانی با حضور در جوار شهید گرانقدر در آرامستان روستای روکی با قرائت فاتحه به آن شهید والامقام ادای احترام و با آرمان‌های انقلاب و شهدا تجدید میثاق کردند.

انتهای پیام
captcha