گزارش ایکنا از اختتامیه بخش بانوان چهل‌و‌پنجمین دوره مسابقات قرآن در قزوین
کد خبر: 4106230
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۹

گزارش ایکنا از اختتامیه بخش بانوان چهل‌و‌پنجمین دوره مسابقات قرآن در قزوین

دومین روز از چهل‌و‌پنجمین دوره مسابقات قرآن در قزوین درحالی به پایان رسید که صبح ۲۰ آذرماه بانوان در بخش دعاخوانی بایکدیگر به رقابت پرداختند و عصر اختتامیه بخش بانوان برگزار شد.

اختتامیه چهل‌و‌پنجمین دوره مسابقات قرآن

به گزارش ایکنا از قزوین، چهل‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن جمهوری اسلامی ایران، ۲۰ آذرماه در بخش بانوان با معرفی نفرات برتر مدیحه‌سرایی، همخوانی قرآن و دعاخوانی با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین عادل، معاون فرهنگی، اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و جمعی از مسئولان استانی در دانشگاه فرهنگیان قزوین به کار خود پایان داد.

مسابقه بخش بانوان در روزهای ۱۹ و ۲۰ آذرماه برگزار شد، در این دور از مسابقات در بخش بانوان، ۱۱ گروه شش نفره در رشته همخوانی قرآن و مدیحه‌سرایی  و ۱۷ نفر از بانوان نیز در رشته دعاخوانی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

مسابقات قرآن پایان ندارد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا عادل، معاون‌فرهنگی‌، اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور  در این مراسم، گفت: مسابقات قرآن کریم اینطور نیست که با اختتامیه به اتمام برسد و این مسابقات جریانی را ایجاد خواهد کرد که تا سالیان بعد باعث تشویق جوانان برای حضور در عرصه فعالیت‌های قرآنی خواهد شد بنابراین قطعاً در سال آینده شاهد حضور تعداد و گروه‌های بیشتری خواهیم‌ بود که از این‌ محافل تأثیر گرفتند.

معاون‌ فرهنگی‌، اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: رهبر معظم انقلاب بیان داشتند که اگر می‌خواهیم‌ ورزش همگانی رونق بگیرد مسابقات حرفه‌ای ورزشی برگزار کنیم؛ برای توجه به قرآن کریم یک‌ راه این است به مسابقات حرفه‌ای قرآن کریم‌ اهمیت دهیم.

برگزاری ۴۰ محفل قرآنی در قزوین

سیدمصطفی مجیدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، در مراسم اختتامیه بخش بانوان این مسابقات گفت: به انگیزه برگزاری چهل‌و‌پنجمین دوره مسابقات قرآن در استان قزوین ۴۰ محفل قرآنی با حضور قاریان قرآنی در سراسر استان درحال برگزاری است.

وی اظهار کرد: حضرت علی (ع) فرموده‌اند قرآن کریم پندآموزی است که خیانت نمی‌کند، هدایت‌کننده‌ای است که انسان را گمراه نمی‌کند و ناطق و گوینده‌ای است که از آن دروغ و غیرواقعیت بیرون نمی‌آید.

این مسئول بیان کرد: در زمان ما کسانی تلاش می‌کنند این کتاب هدایت و این مشعل نورانی هدایت بشری را به عنوان کتاب گمراهی معرفی کنند، کسانی که تصور کردند با توهین و جسارت به قرآن می‌توانند نور این چراغ هدایت و تابش این خورشید فروزان را در اذهان آزادی‌خواهان کم کنند، کور خوانده‌اند.

معرفی برگزیدگان در بخش خواهران

بنا بر این خبر در رشته دعاخوانی «سهام بنی‌نعمه» از استان اصفهان رتبه نخست را از آن خود کرد و «رقیه مراقیان» از استان آذربایجان شرقی و «عفت عموزاده» از استان خوزستان به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفتند. «لیلا محمدی» از اردبیل رتبه چهارم و «مریم‌ هوشیار» از استان گلستان رتبه پنجم را کسب کردند.

در گروه‌های برتر مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم گروه «صهبا» از استان تهران مقام اول را به دست آورد و پس از آن گروه‌های «تسنیم» از استان البرز و «انسیه‌الحورا» از استان اصفهان جایگاه‌های دوم و سوم‌ را از آن‌خود کردند. جایگاه چهارم و پنجمی این مسابقات نیز به گروه‌های «نورالزهرا» و «ریحانه‌النبی» از استان خوزستان رسید.

مسابقات قرآن و تعظیم شعائر الهی

در روز دوم چهل‌و‌پنجمین دوره مسابقات قرآن در قزوین آیت‌الله عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، با حضور در محل برگزاری و بازدید از روند اجرای این مسابقات در جمع خبرنگاران، گفت: آنچه در استان قزوین شاهد هستیم، وزیدن بهار قرآنی است، قرآنی که بهار دل‌هاست و شکوه، شکوفه و زیبایی را با خود برای استان ما به ارمغان آورده است.

وی اظهار کرد: حرکت استان قزوین به سمت تعظیم شعائر الهی است و قرآن از برجسته‌ترین شعائر الهی محسوب می‌شود و رسول اکرم (ص) ما را به آن دعوت کرده است و خداوند متعال هم در آیات متعدد ما را به تأمل و تفکر در قرآن و درک حقایق قرآنی دعوت کرده و وقتی شهر به شعائر قرآنی مزین می‌شود، افکار و اندیشه‌های مردم متوجه این مائده آسمانی خواهد بود.

این مسئول  یادآور شد: این حرکت گامی به سمت قرآنی شدن و به سوی برخورداری از برکات الهی به حساب می‌آید و این اقدامی که مشاهده می‌کنیم حرکات ابتدایی برای رسیدن به قله بوده و باید حرکات بعدی را داشته باشیم تا خود را به قله آرمان‌های قرآنی برسانیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: قرآن باعث آرامش است و با یاد و نام خدا و با مرتبط شدن به آیین الهی، باید و نبایدهای الهی و وعده‌های روح‌بخش و امیدبخش خدا آرامش حاصل خواهد شد.

انتهای پیام
captcha