تفکیک معترض و اغتشاشگر مورد توجه دستگاه قضا باشد
کد خبر: 4106052
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱
محمدباقر الفت:

تفکیک معترض و اغتشاشگر مورد توجه دستگاه قضا باشد

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه بر لزوم تفکیک بین افراد معترض و اغتشاشگر توسط قضات تأکید کرد و گفت: هنر دستگاه قضا این است که با تکیه بر سواد و معلومات در حوزه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی این افراد را شناسایی و تفکیک کند.

محمدباقر الفت، معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه

به گزارش ایکنا از کردستان، محمدباقر الفت، معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه، امروز، 20 آذرماه در دیدار با رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: بعد از انقلاب اسلامی اقدامات بزرگ و ارزشمندی در استان کردستان انجام شده اما برای محرومیت‌زدایی از این استان باید تلاش‌های بیشتری از سوی مسئولان انجام و به مطالبات مردم رسیدگی شود.

وی بر لزوم تفکیک بین افراد معترض و اغتشاشگر توسط قضات تأکید کرد و افزود: هنر دستگاه قضایی و قضات با دانش این است که با تکیه بر سواد و معلومات در حوزه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی این افراد را شناسایی و تفکیک کنند.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه بیان کرد: قلم قاضی و رأی دقیق و قاطع وی به مردم آرامش خاطر می‌دهد و صدور احکام مبتنی بر شریعت، قانون، استدلال و منطق در جامعه امنیت ایجاد می‌کند و ما مسئولان به عنوان سربازان این انقلاب و نظام ولایی جمهوری اسلامی موظفیم تا فرهنگ انقلابی را حفظ و اشاعه کنیم.

وی افزود: این معاونت در پی تحکیم اخلاق حرفه‌ای و فرهنگ سازمانی بین جامعه قضات کشور است و بدنبال این است تا قضات با دادرسی نوین و الکترونیک بیشتر آشنا شده و پویایی بیشتری در دادگستری های سراسر کشور ایجاد شود.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه حجم کار قضات را بالا توصیف کرد و افزود: باید به قضات و خانواده‌هایشان توجه بیشتری شده تا با فراغ بال بتوانند به امر قضاوت بپردازند.

حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی، رئیس کل دادگستری استان کردستان نیز در این جلسه گفت: خوشبختانه در دو سال اخیر 35 درصد از شعب نامتعارف استان، متعارف شده و مقرر شده تا پایان سال جاری تمامی شعب استان متعارف شوند.

وی بر لزوم توجه بیشتر به استان محروم کردستان تأکید کرد و یادآور شد: تعداد درخواست‌های انتقالی قضات از استان بالاست و می‌طلبد تا با تخصیص امکانات بیشتر و جذب قضات بومی، زمینه ماندگاری قضات در استان فراهم شود.

انتهای پیام
captcha