جایگاه چهره‌های قرآنی در مدارس تعریف شود
کد خبر: 4105827
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹
فاطمه محمدبیگی:

جایگاه چهره‌های قرآنی در مدارس تعریف شود

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در افتتاحیه چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن با بیان اینکه برای اشاعه فرهنگ قرآنی تمام تلاشمان را خواهیم کرد،‌ گفت: چهره‌های ممتاز قرآنی بسیاری در کشور وجود دارند که باید جایگاهشان در مدارس تعریف شود.

فاطمه محمدبیگیبه گزارش ایکنا از قزوین، فاطمه محمدبیگی، نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، در آیین افتتاحیه چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران که امروز، ۱۹ آذرماه در دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، گفت: امروز در شرایطی به سر می‌بریم که افراد شیطان‌صفت دنبال اسلام‌ستیزی هستند و با اقداماتی که در خاورمیانه علیه قرآن و اسلام انجام می‌دهند قصد دارند انسان‌ها را از نعمت‌های قرآن دور کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان بدانند که جمهوری اسلامی ایران محکم و مقتدر تمام توان خود را برای اجرای فرامین قرآن و گسترش فرهنگ قرآنی به کار خواهد گرفت، افزود: امروز در برنامه هفتم توسعه و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران به دنبال حمایت از مدارس برای فعالیت‌های قرآنی و اجرای برنامه‌های دقیق توسعه فرهنگ قرآنی هستیم.

محمدبیگی گفت: مجلس انقلابی از ابتدای شروع فعالیت‌های خود در راستای ترویج فرهنگ قرآنی، گام‌های مؤثری برداشته که یکی از آن‌ها تخصیص درصدی از بودجه‌های ارگان‌ها و دستگاه‌های دولتی به حوزه قرآن است. هرچند که در عملیاتی شدن این مصوبه دچار مشکل هستیم اما برای اشاعه فرهنگ قرآنی تمام تلاشمان را خواهیم کرد.

وی تأکید کرد: انتظار داریم که دولت، همگام با مجلس در راستای اشاعه قرآن از هیچ تلاشی کوتاهی نکند و تمرکز خود را بر روی کیفیت آموزش قرآن در مدارس بگذارد. چهره‌های برجسته قرآنی بسیاری در کشور وجود دارند که باید جایگاهشان در مدارس تعریف شود و آموزش قرآن توسط این بزرگان شکل گیرد.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مجلس شورای اسلامی، به دنبال تخصیص اعتبارات بیشتر از حوزه‌های اجتماعی و مؤدیان مالیاتی به حوزه قرآن هستیم تا شاهد گسترش مسابقات قرآنی، معرفی چهره‌های قرآنی و تبیین قرآن در بین اقشار مختلف جامعه باشیم.

محمدبیگی ادامه داد: مجلس یازدهم فراکسیونی را به‌عنوان فراکسیون قرآن و عترت تشکیل داده و بنده از قزوین به‌عنوان خادم قرآن در این فراکسیون هستم که انتظار داریم وزارت ارشاد، سازمان اوقات و امور خیریه و کلیه کسانی که در زمینه قرآن فعالیت دارند با وحدت و یکپارچگی به فعالیت‌های قرآنی انسجام ببخشند تا کلام قرآن بر زبان تمامی نسل‌ها جاری شود و فرهنگ اصیل ارزش‌های قرآنی در جهان گسترش یابد.

وی بیان کرد: امروز قرآن راه نجات ملت‌ها است و پژوهش‌ها نشان می‌دهد کسانی که با قرآن عجین هستند از سطح پایداری روحی بیشتری برخوردارند و حتی در زندگی شخصی خود با مشکلات کمتری مواجه می‌شوند. خوشبختانه شاهد برگزاری کرسی سلامت معنوی در دانشگاه‌های بزرگ دنیا هستیم که خود می‌تواند اشاعه و تبیین کلام خدا باشد. امیدواریم که مهجوریت و مظلومیت قرآن با ارتقا جلسات خانگی قرآن و حمایت از تأسیس درالقرآن‌ها پایان یابد.

انتهای پیام
captcha