نشست هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی کرمانشاه برگزار شد
کد خبر: 4105817
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶

نشست هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی کرمانشاه برگزار شد

نشست هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی کرمانشاه با حضور اعضاء این هیئت با محوریت پرداختن به مشکلات قرآنی استان همچنین ارائه طرح‌های عملی در این حوزه برگزار شد.

هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، نشست هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی کرمانشاه با حضور اعضاء این هیئت با محوریت پرداختن به مشکلات قرآنی همچنین ارائه طرح‌های عملی در این حوزه امروز ۱۹ آذر در سالن جلسات تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

در این نشست حجت‌الاسلام ابوذر قوره جیلی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به وظایف اعضای هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی استان، اظهار کرد: امروز به جرأت می‌توان گفت تناسبی بین فعالیت‌ها و هزینه‌های قرآنی که انجام می‌شود و تربیت قرآنی جامعه وجود ندارد و باید به دنبال چرایی این موضوع باشیم.

وی با اشاره به اینکه برای انجام وظایف خود در حیطه کار قرآنی باید بتوانیم کار را به درستی به سرانجام برسانیم، افزود: تمسک به کلام وحی تنها راه پیشرفت جامعه است و انس با قرآن زمینه‌ساز سعادت و تعالی بشریت است.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: امروز باید از تمام ظرفیت‌های جامعه برای توسعه فرهنگ قرآنی و ترویج مفاهیم کلام وحی بهره‌برداری کنیم و مسیر نجات و سعادت انسان در متن قرآن وجود دارد.

حجت‌الاسلام قوره جیلی تصریح کرد: پرداختن به قرآن و ظرفیت‌های قرآنی باید از اولویت‌های فرهنگی استان قرار گیرد و در این مسیر باید طرح و برنامه‌ریزی کنیم و این امر باید عملی شود.

وی با تأکید بر اجرایی شدن طرح‌هایی که در هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی استان مطرح می‌شود، بیان کرد: باید زمینه عملیاتی شدن طرح‌های ارائه شده از جانب اعضاء این هیئت در استان فراهم شود و به دنبال اجرایی شدن حتی یک طرح تا پایان سال در استان هستیم.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در استان باید به جد دنبال کنیم برگزاری مجالس هفتگی قرآن خانگی است و این امر را مقدمه انس هر چه بیشتر مردم با قرآن می‌دانیم و در ادامه باید به محافل تفسیری قرآن نیز توجه ویژه داشته باشیم که از مطالبات اعضاء این هیئت است.

حجت‌الاسلام قوره جیلی برپایی دوره‌های سبک زندگی قرآنی ویژه خانواده‌ها را از دیگر مطالبات اعضاء هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی استان دانست و گفت: برگزاری این دوره به شیوه ماهانه ویژه خانواده‌ها از دیگر خواسته‌های اعضاء این هیئت قرآنی در استان است که باید پیگیری شود چرا که تمسک به قرآن زندگی ما را منطبق با سبک زندگی اسلامی و قرآنی می‌کند.

وی در پایان تأکید کرد: باید نکات ارائه شده در جلسات هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی استان به صورت طرح درآید و تا پایان امسال نیز حداقل یک طرح در استان اجرایی شود.

انتهای پیام
captcha