حضور ۲ متسابق چهارمحال‌وبختیاری در فینال بخش نغمات دینی
کد خبر: 4105795
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱

حضور ۲ متسابق چهارمحال‌وبختیاری در فینال بخش نغمات دینی

مرحله فینال چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش نغمات دینی از امروز ۱۹ آذرماه به میزبانی استان قزوین آغاز شده است که «سجاد براتی بنی» و «مریم امیدی» در رشته دعاخوانی در این مرحله حضور دارند.

بخش نغماتی مسابقات قرآن اوقاف

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، ۵۷ دعاخوان و مؤذن و ۳۰ گروه مدیحه‌سرایی از امروز، 19 آذرماه در مرحله فینال چهل‌و‌پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش نغمات دینی به میزبانی استان قزوین به رقابت با یکدیگر می‌پردازند که «سجاد براتی بنی» و «مریم امیدی» دو نماینده چهارمحال‌وبختیاری در رشته دعاخوانی هستند و این استان در رشته‌های اذان و مدیحه‌سرایی نماینده ندارد.

در این دوره از مسابقات، ضبط تصویری اجرای شرکت‌کنندگان در رشته‌های اذان و دعاخوانی با حضور ۱۲۴ متسابق آقا و خانم همزمان با مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در تاریخ 30 و 31 شهریورماه سال جاری در امامزاده علی‌اکبر(ع) شهر نافچ انجام و آثار ضبط شده جهت داوری به ستاد مسابقات ارسال شد.

داوری رشته‌های نغمات دینی شامل اذان، دعاخوانی، مدیحه‌سرایی و هم‌خوانی در بخش آقایان از ۲۴ الی ۲۷ مهر در ساختمان شهید سلیمانی سازمان اوقاف و در بخش بانوان در روزهای ۲۶ و ۲۷ مهر در امامزاده صالح (ع) تجریش تهران برگزار شد که در نهایت، بر اساس اعلام مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، در رشته دعاخوانی بانوان ۱۷ نفر و رشته دعاخوانی آقایان ۲۲ نفر به مرحله نهایی راه یافتند.

بر این اساس، از چهارمحال‌وبختیاری، سجاد براتی رتبه دوم و مریم امیدی رتبه ۱۶ رشته دعاخوانی را در این مرحله کسب کردند و در رشته اذان نماینده‌ای از این استان معرفی نشد.

سجاد براتی، دعاخوان ممتاز کشور از استان است که از سال 96 تا کنون در رشته دعاخوانی مسابقات سراسری قرآن حضور فعال دارد و مقام‌های دوم تا چهارم کشور را کسب کرده‌ است که امسال نیز پنجمین سال حضور متوالی در این رشته را در فینال تجربه می‌کند.

مریم امیدی، دیگر نماینده استان در حال حاضر به عنوان رئیس اداره قرآن و عترت(ع) معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشغول فعالیت بوده و حافظ کل قرآن کریم است که امسال برای نخستین بار در رشته دعاخوانی مسابقات سراسری قرآن کریم حضور دارد و به فینال این رشته در بخش بانوان راه یافته است.

براساس برنامه اعلام شده از سوی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه مرحله نهایی این بخش از مسابقات از صبح ۱۹ آذرماه در سالن شهید رجایی دانشگاه فرهنگیان قزوین و در بخش بانوان آغاز می‌شود و طی روزهای شنبه و یکشنبه ۱۹ و ۲۰ آذرماه در گروه بانوان ادامه خواهد یافت.

در صبح روز یکشنبه رقابت‌های رشته دعاخوانی برگزار می‌شود و در نوبت بعدازظهر نیز اختتامیه بخش بانوان و افتتاحیه بخش آقایان را شاهد خواهیم بود؛ رقابت‌های آقایان نیز تا روز ۲۳ آذرماه ادامه خواهد یافت.

امسال در چهارمحال‌وبختیاری بالغ بر ۴۰۰ نفر شامل ۱۷۰ آقا و ۲۳۰ بانو در رشته‌های مختلف چهل‌و‌پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ثبت‌نام کردند که در مجموع، ۱۲۴ آقا و بانو در مرحله استانی بخش‌های آوایی و نغماتی حضور دارند؛ همچنین ۷۵ آقا و ۱۱۸ بانو در بخش معارفی شامل رشته‌های تفسیر قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه شرکت کردند.

انتهای پیام
captcha