نشست فعالان فضای مجازی مازندران برگزار شد
کد خبر: 4105685
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۲

نشست فعالان فضای مجازی مازندران برگزار شد

نشست فعالان فضای مجازی مازندران با عنوان «روایت اول در نبرد روایت‌ها» به همت اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران و سازمان سراج استان در بابلسر برگزار شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

به گزارش ایکنا از مازندران، نشست فعالان فضای مجازی مازندران با عنوان «روایت اول در نبرد روایت‌ها» روز گذشته، 18 آذرماه به همت اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران و سازمان فضای مجازی سراج با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، مسئول جمعیت امام رضایی‌های کشور، مسئول سازمان فضای مجازی سراج و معاون فرهنگی اداره کل  تبلیغات اسلامی مازندران و فعالان فضای مجازی مازندران، در سالن همایش‌های اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بابلسر برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدمهدی شریف‌تبار، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، در این نشست با بیان اینکه حقیقت امر این است که شاید جنگ روایت‌ها خوب واکاوی نشده است، افزود: همه ما در این باره به یک نقطه اشتراک رسیده‌ایم و اینکه روایت اول در تحریف واقعیت‌ها مهم است.

شریف‌تبار با بیان اینکه که در جنگ ترکیبی چند ستون راهبردی را مطرح می‌کنند، تصریح کرد: وقتی از جنگ ترکیبی صحبت به میان میآید، می خواهیم بدانیم که جنگ ترکیبی یعنی چه؟

عرصه‌های جنگ ترکیبی

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان اینکه یکی از تهدیدهایی که در جنگ ترکیبی صورت می‌پذیرد تهدید جنگ نظامی است، خاطرنشان کرد: در تهدید نظامی سلاح دشمن، سلاح نظامی است و دشمن می‌خواهد با ایجاد یک بی‌ثباتی و رعب و وحشت، تهدید خود را به پیش ببرد.

وی دومین راهبرد در عرصه جنگ ترکیبی، جنگ اقتصادی دانست و اظهار کرد: وقتی حرف از جنگ اقتصادی به میان می‌آید، سلاح اقتصادی چیست؟ سلاح دشمن در این تهدید تحریم است. از ابزار هایی هم چون اخلال در نظام اقتصادی و بهره‌مندی از سازمان‌های بین‌المللی و ... که در دسترس دارد، در جنگ اقتصادی از آن بهره‌مند می‌شود.  

شریف‌تبار افزود: سومین راهبرد در جنگ ترکیبی، جنگ شناختی و روانی هست که در جنگ شناختی و روانی دشمن با سلاح رسانه و فضای مجازی وارد عمل می‌شود. در  اینجا فعالیت دشمن مبنی بر ادارک و تغییر ادارک و وارانه نشان دادن وقایع و حقایق است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان اینکه عرصه چهارمی را که در جنگ ترکیبی می‌توانیم به آن اشاره کنیم، عرصه نفوذ اطلاعاتی است، افزود: دشمن در این عرصه از جریانات و مسیرهای جاسوسی و جریان نفوذ که مقام معظم رهبری برآن تأکید کردند، بهره‌مند می‌شود.

وی ادامه داد: پنجمین عرصه در جنگ ترکیبی، جنگ فرهنگی و اعتقادی است که دشمن در این عرصه با ابزارهای ارتباطی، آموزشی و هنری و ابزارهای مختلف دیگر، مبتنی بر نفی هویت قومی، ملی و فرهنگی وارد عمل می‌شود.

شریف‌تبار اظهار کرد: این چند موضوع که به معرفی آن‌ها پرداخته شد در  مجموع تشکیل‌دهنده جنگ ترکیبی هستند که دشمن در این اعتشاشات اخیر علیه ما از آن بهره جست. وقتی که مقام معظم رهبری می‌فرماید که دشمن در حال جنگ ترکیبی با ما است و باید در جنگ ترکیبی آرایش جنگ ترکیبی را داشته باشیم، یعنی اینکه نیروهای نظامی سرخط خودشان را می‌گیرند، دستگاه‌های اطلاعاتی ما با جنگ نفوذ و جنگ اطلاعاتی در ارتباط می‌‌شوند، دستگاه‌های اقتصادی ما با بحث جنگ اقتصادی و مبارزه با تحریم‌ها اخلال اقتصادی و... روبرو می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه ایران به بازدارندگی نظامی رسیده و جنگ نظامی علیه کشور حذف شده است، بیان کرد: جنگ اقتصادی، شناختی و روانی، اطلاعاتی، فرهنگی اعتقادی از دیگر راهبردهای دشمن به شمار می‌رود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران به موضوع سواد رسانه‌ای اشاره کرد و افزود: زمانی بحث سواد رسانه را داشتیم که بحث داغی بود، هنوز هم احساس ما این هست و حتماً احساس شما هم همین است، که در این باره موفق نبودیم سواد رسانه را در بدنه عمومی جامعه انتشار بدهیم و هنوز هم نیاز هست که آن‌هایی که در عرصه رسانه حضور دارند سواد رسانه را پیگیری کنند.

وی با تأکید براین که نهضت سوادآموزی در عرصه رسانه باید راه‌اندازی شود، اظهار کرد: برای اینکه در جنگ فرهنگی خاکریزهایی بزنیم و جایگاه‌ها را مشخص کنیم به حوزه سواد رسانه باید توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

شریف‌تبار با بیان اینکه در مدرسه سواد روایت درپی آن هستیم که مباحث مختلف را مشخص کنیم، افزود: همچنین عملیات‌های مختلف روایت‌ها را باید بشناسیم و در قصه روایت‌ها و پردازش آن به مسائل مختلفی توجه کنیم و باید خط محتوایی را در روایت‌ها بشناسیم.

واقعیت میدان جنگ شناختی

در ادامه حسین یکتا، مسئول جمعیت امام رضایی‌های کشور و یکی از راویان دفاع مقدس، با بیان اینکه واقعیت میدان در جنگ شناختی، هیبریدی، مجازی کجاست، افزود: آمریکایی‌ها در تلاش هستند تا دهکده جهانی را ایجاد کنند و برای نیل به برده‌داری جدید از ابزار اینترنت استفاده می‌کنند.

وی  با بیان اینکه برده‌داری نوین با فضای مجازی در حال پیگیری است، افزود: با صفا و مروه رفتن‌ها، خداوند زمزم انقلاب اسلامی را هویدا کرد و نعمت جنگ طبق فرمایش حضرت امام راحل برکت بوده است.

یکتا از جهاد فی سبیل‌الله به عنوان زمزم انقلاب یاد کرد و گفت: از سال ۷۶ به بعد رهبر معظم انقلاب شبیخون، ناتو و قتل عام فرهنگی را مطرح کرده‌اند و پس از سال ۷۸ زمزم راهیان نور هویدا شد.

مسئول جمعیت امام رضایی‌های با اشاره به اینکه مزار و تربت پاک شهیدان دارالشفاء محسوب می‌شود، گفت: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب با تشییع شهدای گمنام و غواص، حال جامعه خوش شد.

این راوی دوران دفاع مقدس به فتنه ۸۸ اشاره کرد و ادامه داد: به برکت صبر و معرفت و بصیرت رهبر معظم انقلاب، این فتنه خاموش شد و پس از آن دشمن تلاش کرد تا در فضای مجازی، در ضمیر ناخودآگاه فرزندان رسوخ کند و آن‌ها را خودآگاه به میدان آوردند.

وی اضافه کرد: اکنون در مسئله علمی و جهش ایران دارای رتبه برتر جهان است و در دیپلماسی و قطب‌بندی جدید جهان در حال نقش‌آفرینی هستیم زیرا دنیا در حال پوست‌اندازی است.

یکتا با اظهار اینکه دشمن تحریم‌های سنگین‌تر اقتصادی نمی‌تواند داشته باشد، بیان کرد: تدابیر و برنامه‌ریزی‌هایی برای رفع آن در حال هستیم و در نفس‌گیر خفه‌کننده بالای گردنه هستیم و متأسفانه تفکر آمریکایی‌ها نگذاشتند نعمت‌ها به کام ملت شیرین شود.

این یادگار دوران دفاع مقدس با بیان اینکه طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب قضیه فلسطین، کلید رمزآلود فرج امت اسلامی است، اذعان کرد: امروز گریبان دشمن را پشت دیوارهای بیت‌المقدس گرفته‌ایم و در حال خفه شدن است.

وی در پایان با اظهار اینکه ۶۰ سال پیش حضرت امام راحل فرمودند یاران من در گهواره هستند، افزود: همچنین بر اساس نظر رهبر معظم انقلاب دهه‌های جدید، کار انقلاب را به اوج خواهند رساند.

نشست فعالان فضای مجازی مازندران
نشست فعالان فضای مجازی مازندران
نشست فعالان فضای مجازی مازندران
نشست فعالان فضای مجازی مازندران
نشست فعالان فضای مجازی مازندران
نشست فعالان فضای مجازی مازندران
نشست فعالان فضای مجازی مازندران
نشست فعالان فضای مجازی مازندران
انتهای پیام
captcha