راه‌انداری 6 مرکز درمانی بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی در حاشیه شهر مشهد
کد خبر: 4101349
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷

راه‌انداری 6 مرکز درمانی بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی در حاشیه شهر مشهد

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی از افتتاح 6 مرکز درمانی بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی در ایام هفته بسیج در مناطق حاشیه شهر مشهد خبر داد.

مرکز درمانی بسیج جامعه پزشکیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، محمد خسروی، مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی، اظهار کرد: اعضای بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی همواره نقشی کلیدی در مقابله با بحران‌ها ایفا نمودند و یک نمونه بارز آن انجام واکسیناسیون گسترده کرونا در مناطق حاشیه شهر بود و در این روزها هم که در ایام فرخنده هفته بسیج قرار داریم، 500 دُز واکسن آنفلوآنزا توسط بسیجیان این مجموعه به پدران و مادران شهدا در سطح شهر مشهد تزریق شده است.

وی تصریح کرد: در هفته بسیج بیمارستان صحرایی در خوشاب فعال شده و به مردم این شهر خدمات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و پرستاری ارائه می‌دهد و در کنار آن افتتاح 6 مرکز درمانی بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی را در این هفته در مناطق حاشیه شهر مشهد خواهیم داشت، مراکزی در مناطق و محلات سیدی، مهر مادر، مهدی‌آباد، همت‌آباد، قرقی واقع شده است.

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی با بیان اینکه هم‌اکنون نزدیک به 70درصد حاشیه شهر پوشش داده شده و شبکه‌سازی شده است، بیان کرد: پیش از این 14 مرکز درمانی بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی در مناطق سیدی، طرق، شهرک باهنر، رجایی، گلشهر، پنجتن، دره‌وی، اسماعیل‌آباد، نوده، کال زرکش و یوسفیه فعال بود و با اضافه شدن 6 مرکز جدید شبکه‌سازی مناطق حاشیه شهر مشهد کامل شده و 20 مرکز درمانی بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی پوشش کامل گروه‌های هدف حاشیه شهر را خواهند داشت.

خسروی اضافه کرد: این مراکز با همکاری مساجد، پایگاه‌های بسیج و مراکز نیکوکاری گروه‌های جهادی خدمات‌رسانی کامل به بیماران نیازمند دارند و تمامی این خدمات به‌صورت کاملاً رایگان ارائه می‌شود، به‌طور متوسط ماهانه بالغ بر هزار نفر از بیماران ایرانی و غیرایرانی (اتباع) پوشش داده می‌شوند و به این افراد متناسب با وضعیت بیمار و نوع بیماری تمامی خدمات موردنیاز بدون هیچگونه محدودیتی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این خدمات در 3 سطح شامل پزشک عمومی و دارو، رادیولوژی، سونوگرافی، آزمایشگاهی و پزشک متخصص و خدمات بیمارستانی ارائه می‌شود، ابراز کرد: هزینه خدمات درمانی با همکاری خیران نیک‌اندیش حوزه سلامت تأمین می‌شود و در کنار آن هم مشارکت پزشکان جهادی و متولیان و مسئولان مجموعه‌های مشارکت‌کننده را داریم که مجموع آنها بالغ بر 200 نفر می‌شوند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی با بیان اینکه در یک سال اخیر برنامه‌های شاخصی توسط بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی اجرا شده است، تأکید کرد: از جمله مهمترین برنامه‌های اجرا شده از هفته بسیج در یک سال اخیر می‌توان به برگزاری همایش نفس، فعالیت بیمارستان‌های صحرایی در مناسب‌های شاخص ملی و مذهبی، حضور در مراسم سالگرد شهید سلیمانی در گلزار شهدای کرمان و خدمت‌رسانی به زائران پیاده حسینی و رضوی اشاره کرد.

وی افزود: در کنار موارد اشاره شده باید به تأسیس مرکز نفس در چند نقطه کشور با الگوگیری از مشهد هم اشاره کرد، مرکزی که برای اولین بار در شهر امام هشتم(ع) و با هدف پیشگیری از سقط جنین سالم دایر شد و اکنون شاهد گسترش آن در سطح استان و کشور هستیم.

خسروی بیان کرد: در بازه زمانی 29 آبان ماه تا 5 آذر ماه که به نام هفته بسیج نامگذاری شده فرصتی است تا خدمات اقشار و حوزه‌های مختلف از جمله بسیج جامعه پزشکی که در حوزه سلامت فعال بوده توسعه پیدا کرده و در این هفته به موارد جدیدی از خدمت‌رسانی به ملت شریف ایران و همچنین توسعه جهاد خدمت پرداخته شود

انتهای پیام
captcha