کانون‌های مساجد البرز در دوره‌های توانمندسازی شرکت می‌کنند
کد خبر: 4101231
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲

کانون‌های مساجد البرز در دوره‌های توانمندسازی شرکت می‌کنند

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد البرز از برگزاری دوره‌های توانمندسازی کانون‌های مساجد با محوریت محلات خبر داد و گفت: پرداختن به مسائل آموزشی با هدف گسترش ایده‌های نو و انتقال تجارب برای برگزاری برنامه‌های مشترک بین کانون‌ها از مهم‌ترین اهداف این طرح است.

حجت الاسلام کاظم شکری مدیر ستاد کانون های مساجد البرز

حجت‌الاسلام کاظم شکری، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که ائمه جماعت مسجد، ستون خیمه مساجد هستند، اظهار کرد: فعالان کانون‌های فرهنگی هنری در استان باید با اطاعت از سخنان ائمه جماعت مسجد این خیمه را حفظ کنند.

وی با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب و به برکت نظام جمهوری اسلامی، نگاه دیگری به مساجد شد، افزود: ارکان مسجد سازماندهی شد و فعالیت‌‎های مسجد شکل دیگری به خود گرفت.

این مسئول با اشاره به اهمیت و تأثیر همکاری و همراهی نهادهای فرهنگی و ائمه جماعت مساجد با کانون‌ها، نقش این مراکز فرهنگی را در جهت توسعه و بهره‌مندی کانون‌ها تأثیرگذار دانست و گفت: کانون‌های فرهنگی هنری بازوان توانمند برای ائمه جماعت و طلاب هستند و از ظرفیت خوبی برای بسترسازی فرهنگ و آموزه‌های دینی برای جوانان و مردم برخوردارند.

شکری تصریح کرد: ائمه جمعه و جماعت، هیئت امنای مساجد و ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان می‌توانند با معرفی کانون‌های فرهنگی هنری فعال در هر شهر و روستا نسبت به تشویق مادی و معنوی آن‌ها و الگوسازی این کانون‌ها برای دیگر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اقدام کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد البرز در ادامه از برگزاری دوره‌های توانمندسازی کانون‌های مساجد در قالب محله‌محوری خبر داد و اظهار کرد: یکی از اهداف برگزاری این دوره‌ها پرداختن به مسائل آموزشی به‌منظور گسترش ایده‌های نو و انتقال تجارب برای برگزاری برنامه‌های مشترک بین کانون‌هاست.

وی با بیان اینکه دوره‌هایی که برگزار می‌شود بر توانمندسازی کانون‌ها متمرکز خواهد شد، گفت: طرح، محله‌محور برگزار می‌شود و در این راستا به وضعیت کانون‌ها در سطح محلات پرداخته می‌شود.

این مسئول در پایان بر اجرای طرح به شیوه علمی تأکید کرد و گفت: برنامه‌نویسی و طرح‌نویسی براساس وضعیت کانون‌های مساجد انجام می‌شود تا برنامه‌های مشترک بین کانونی در محلات اجرا شود.

انتهای پیام
captcha