300 کتاب به کتابخانه روستای جامیشلو رزن اهدا شد
کد خبر: 4101008
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴

300 کتاب به کتابخانه روستای جامیشلو رزن اهدا شد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان گفت: ۳۰۰ جلد کتاب به نام قربانعلی نامداری شاعر روستای جامیشلو رزن به کتابخانه این روستا و ۳۰۰ جلد کتاب نیز به نام کمال شفیعی شاعر اسدآبادی به کتابخانه این شهرستان اهدا شد.

بهناز ضرابی‌زاده مدیرکل کانون پرورش فکری همدانبهناز ضرابی‌زاده، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان با بیان اینکه اجرای برنامه کتاب و کتابخوانی، چهار سال است که به‌صورت منظم و همزمان در سطح استان همدان و شهرستان‌ها برگزار می‌شود، گفت: به رسم هر ساله اولین روز از آغاز هفته کتاب و کتابخوانی با برنامه رکاب‌زنان کتاب آغاز شد، در این برنامه تعدادی از کودکان و نوجوانان دوچرخه‌سوار که جزو کتابخوانان فعال استان هستند با مراجعه به تعدادی از ادارات از جمله استانداری، آموزش و پرورش، اداره صنعت، معدن و تجارت و صداوسیما کتاب‌هایی به مسئولان هدیه دادند.

ضرابی‌زاده گفت: برای افزایش سطح کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان نمایشگاه کتابی در سازمان دانش‌آموزی برپا شده است که این نمایشگاه تا آخر هفته ادامه دارد؛ روزانه ۲۰۰ دانش‌آموز از سوی سازمان دانش‌آموزی به این نمایشگاه اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌هایی در کتابخانه شهرستان‌ها، اظهار کرد: ۳۰۰ جلد کتاب به نام قربانعلی نامداری، شاعر روستای جامیشلو رزن به کتابخانه این روستا و ۳۰۰ جلد کتاب نیز به نام کمال شفیعی، شاعر اسدآبادی به کتابخانه این شهرستان اهدا شد. طرح پیک امید با اجرای برنامه‌هایی همچون عروسک‌گردانی، قصه‌گویی، سفالگری و... جزو برنامه‌های اجرایی کانون است.

این نویسنده همدانی با بیان اینکه از کتاب «زمزمه‌هایی که زنده‌اند» نوشته زهرا حشمت افخم رونمایی شد، گفت: جلسه نقد و بررسی کتاب هر روز ساعت 9 در کتابخانه‌های برخی شهرستان‌ها از جمله ازندریان و بهار با حضور شاعران و نویسندگان مطرح استانی ویژه دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

ضرابی‌زاده بیان کرد: برای جذب بیشتر کودکان به کتاب و کتابخوانی، پس از نشست‌های کتابخوانی، کودکان از منظر خود بخش جذاب کتابی را که در نشست مطالعه کرده‌اند، در قالب هنرهایی از جمله طراحی، خطاطی یا نقاشی به تصویر می‌‌کشند.

وی در پایان یادآور شد: در سطح تمام شهرستان‌های استان ۴۴ کتابخانه ثابت و سیار وجود دارد که روزانه برنامه‌های مختلفی در آن در حال انجام است.

انتهای پیام
captcha