مشارکت ۶۵ درصد زندانیان فارس در فعالیت‌های قرآنی
کد خبر: 4100957
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴

مشارکت ۶۵ درصد زندانیان فارس در فعالیت‌های قرآنی

مدیرکل زندان‌های فارس با اشاره به رونق فعالیت‌های قرآنی در زندان‌های استان به خصوص در بحث آموزش گفت: هم‌اکنون 65 درصد زندانیان فارس در برنامه‌های علوم قرآنی مشغول فعالیت هستند.

اسحاق ابراهیمی، مدیرکل زندان‌های فارسبه گزارش ایکنا از فارس، اسحاق ابراهیمی، مدیرکل زندان‌های فارس امروز، 29 آبان در مراسم اختتامیه مسابقات قرآن زندانیان منطقه 6 کشور که به صورت غیرمتمرکز در شیراز برگزار شد، به رونق فعالیت‌های قرآنی در زندان‌های استان اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون 44 روحانی و مربی قرآن در زندان‌های استان فارس مشغول به آموزش و برگزاری دوره‌های مختلف قرآنی برای زندانیان هستند.

وی با اشاره به استقبال زندانیان فارس از این فعالیت‌های آموزشی قرآنی تصریح کرد: هم‌اکنون65  درصد زندانیان فارس در برنامه‌های علوم قرآنی مشغول فعالیت هستند.

ابراهیمی در ادامه سخنان خود اهمیت توجه به فعالیت‌های قرآنی را در سازمان زندان‌ها یادآور شد و افزود: سازمان زندان‌ها یکی از سازمان‌های پیشتاز در برگزاری دوره‌های مختلف قرآن کریم بوده است که همه ساله برای تمامی گروه‌های هدف اعم از زندانیان زن و مرد، کارکنان زن و مرد و خانواده آنان و سربازان وظیفه مسابقات قرآنی برگزار می‌کند.

مدیرکل زندان‌های فارس با تأکید بر اینکه اگر سبک زندگی قرآنی بر جامعه‌ای حاکم شد، جرم و جنایت از آن جامعه رخت برخواهد بست، افزود: قرآن، کتاب زندگی است و روابط اجتماعی بشریت را تنظیم می‌کند و علی‌رغم سایر کتب آسمانی که بدون هیچ‌‌گونه تغییر و تحریفی توسط امینان و حاملان این کتاب وحی به دست ما رسیده و تمسک به این کتاب، راه سعادت و نجات‌بخش انسان‌ها است.

وی با اشاره به حدیث ثقلین که از کتاب قرآن کریم به عنوان ثقل اکبر و تمسک و توجه به ائمه اطهار را به عنوان ثقل اصغر و راه برون رفت از مشکلات دنیای اسلام و جلوگیری از انحراف از رسالت اصلی دین اسلام یاد کرده است، گفت: انسان فی الذات به دنبال خداپرستی است و روح و ذات وی از توحید و خداپرستی جدا نبوده بنابراین با کلام وحی نمی‌تواند غریبه باشد.

ابراهیمی ادامه داد: ریشه و راه حل همه مسائل و مشکلات در قرآن کریم قابل جست‌و‌جو و دستیابی بوده، کما اینکه خداوند سبحان در قرآن کریم آیه 89 سوره نحل فرموده «و نزّلنا علیک الکتاب تبیاناً لکل شیءٍ؛ و این کتاب را که بیانگر همه چیز و مایه ی هدایت و رحمت است بر تو نازل کردیم» بنابراین کسانی که با قران انس می‌گیرند خداوند در زندگی آن‌ها حضور پیدا خواهد کرد و راه هدایت را به آنان القا خواهد کرد.

مدیرکل زندان‌های فارس در ادامه با مخاطب قراردادن زندانیان شرکت‌کننده در مسابقات قرآن استان درخواست کرد به عنوان سفیران قرآن، دیگر زندانیان را نیز به این امر مبارک و آشتی دادن آنان با مبانی و مفاهیم قرآن کریم دعوت کنند و خود نیز عامل به دستورات قران کریم بوده و در آیات آن تدبر و تعقل داشته باشند.

یادآور می‌شود، مسابقات قرآن زندانیان مرد منطقه 6 سازمان زندان‌ها در 16 رشته و با حضور داوران به صورت غیرمتمرکز بین استان‌های بوشهر، خوزستان، فارس و کهگیلویه و بویراحمد به مدت 3 روز و به میزبانی استان خوزستان برگزار شد و استان فارس با شرکت 34 زندانی و مددجوی کانون در این دوره از مسابقات مقام دوم را کسب کرد.

انتهای پیام
captcha