ضرورت بازتعریف نقش و کارکردهای مساجد
کد خبر: 4100864
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۸

ضرورت بازتعریف نقش و کارکردهای مساجد

استاندار خوزستان با تأکید بر اینکه باید نقش و کارکردهای مساجد را در نقشه راهبردی باز تعریف کنیم، گفت: مساجد از دیرباز نقش خود را در افزایش سرمایه‌های اجتماعی ایفا کرده‌اند؛ بنابراین باید از ظرفیت آنها برای توسعه مذهبی، فرهنگی و هنری در محلات استفاده کرد.

صادق خلیلیانبه گزارش ایکنا از خوزستان، صادق خلیلیان، استاندار خوزستان در دیدار با حجت الاسلام کمال خداداده، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری کشور که شامگاه امروز شنبه ٢٨ آبان‌ماه انجام شد، ضمن تسلیت حادثه تروریستی ایذه گفت: در دهه نخست انقلاب اسلامی، مساجد نقش بسیار اساسی داشتند به طوری که مردم برای حل مشکلات خود نیز به مساجد مراجعه می‌کردند؛ بنابراین باید نقش و کارکردهای مساجد را در نقشه راهبردی باز تعریف کنیم.

وی بر اعتلای کانون‌های فرهنگی در مساجد تاکید کرد و افزود: آمادگی پشتیبانی از مساجد و کانون‌های فرهنگی و هنری را داریم. کارکرد مساجد در افزایش سرمایه‌های اجتماعی موثر است. 

استاندار خوزستان خاطر نشان کرد: مساجد در دل محلات حضور دارند و از دیرباز نقش خود را در افزایش سرمایه‌های اجتماعی ایفا کرده‌اند؛ بنابراین باید از ظرفیت مساجد برای توسعه امور مذهبی، فرهنگی، هنری و… استفاده کرد.

انتهای پیام
captcha