آگاه‌سازی مردم از خدمات ارائه شده از محل جمع‌آوری زکات
کد خبر: 4099802
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲
نماینده ولی‌فقیه در خوزستان تأکید کرد:

آگاه‌سازی مردم از خدمات ارائه شده از محل جمع‌آوری زکات

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان با بیان اینکه زکات دریافت شده در هر منطقه باید برای رفع محرومیت در همان منطقه هزینه شود، گفت: مردم از خدماتی که از محل جمع‌آوری زکات انجام می‌شود آگاه شوند تا در این زمینه بیشتر مشارکت کنند.

حجت الاسلام موسوی فردبه گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، امروز، سه‌شنبه، ۲۴ آبان در جلسه شورای زکات خوزستان،‌ گفت: خداوند چهار مأموریت را برای نظام اسلامی ترسیم کرده است که شامل نماز، زکات، امر به معروف و نهی از منکر هستند.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان به اهمیت نماز اشاره کرد و گفت: خداوند در قرآن نزدیک به ۶۰ بار به زکات اشاره می‌کند و این نشان‌گر اهمیت این امر است. مسائل اقتصادی آن‌قدر مهم است که خداوند تقوا را به تقوای اعتقادی، عبادی و اقتصادی تقسیم می‌کند.

موسوی‌فرد با اشاره به وجوب زکات اظهار کرد: بخشی از زکات به نخیلات و میوه‌ها و بخشی هم به حبوبات و احشام تعلق دارد که اگر زکات آنها پرداخت شود شاهد این همه فقر و تنگدستی در جامعه نخواهیم بود. پرداخت زکات می‌تواند بسیاری از مشکلات و کمبودها را در جامعه برطرف کند.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان با بیان اینکه نخستین اولویت برای پرداخت زکات رفع محرومیت و فقر است، افزود: باید فضایی فراهم شود که کشاورزان زکات خود را به صورت خودجوش پرداخت کنند. زکات دریافت شده در هر منطقه باید برای آبادانی و رفع محرومیت در همان منطقه هزینه شود.

وی با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ پرداخت زکات بیان کرد: برای آشنایی مردم با برکات پرداخت زکات و کارهایی که می‌توان از محل دریافت زکات انجام داد، باید افراد و روحانیون در این زمینه بیشتر فعالیت کنند. مردم باید از خدماتی که از محل جمع‌آوری زکات انجام می‌شود از طریق رسانه ملی و خبرگزاری‌ها آگاه شوند تا در این زمینه بیشتر مشارکت کنند. باید از تمامی ظرفیت‌های رسانه‌ای و مبلغان برای افزایش سرانه زکات و فرهنگ معنوی این مأموریت الهی استفاده شود.

موسوی‌فرد در پایان اظهار کرد: لازم است همایش‌های زکات با حضور روحانیون مستقر و طرح هجرت در مناطق مختلف استان به منظور چگونگی فرهنگ‌سازی زکات با حضور کشاورزان جهت ترغیب آنها به پرداخت زکات برگزار شود.

انتهای پیام
captcha