تولیدات صدا‌و‌سیما بر اساس زیست‌بوم مناطق باشد
کد خبر: 4099675
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱

تولیدات صدا‌و‌سیما بر اساس زیست‌بوم مناطق باشد

معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما با بیان اینکه دوران نسخه‌پیچی یکسان برای استان‌ها گذشته است، گفت: از این پس در تولید محتوای برنامه‌های صداوسیما بر اساس زیست‌بوم مناطق انجام می‌شود.

حسن عابدینی، معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما

به گزارش ایکنا از کردستان، حسن عابدینی، معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما، روز گذشته، ۲۳ آبان‌ در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان گفت: عدالت محوری، اصلی اساسی است که بر مبنای آن باید همه نخبگان استانی و ملی در صفحه تلویزیون و روی امواج رادیو باشند.

وی با اشاره به اینکه هویت شاخص ملی ما که در موضوعات فرهنگی اصیل از موسیقی تا آداب و رسوم باید در صداوسیما نمایش داده شود، افزود: دوران نسخه پیچی یکسان برای استان‌ها گذشته و از این پس در تولید محتوای برنامه‌های صدا و سیما بر اساس زیست‌بوم مناطق انجام می‌شود و در این زمینه سندی راهبردی از سوی رهبر معظم انقلاب تأیید شده و به زودی پیاده می‌شود.

معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما به ظرفیت‌های بالای کردستان در حوزه‌های فرهنگ و اقتصاد اشاره و اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا تفاوت‌ها به عنوان اصلی پذیرفته و صداوسیمای مراکز، محل رفت و آمد همه نخبگان استانی باشد.

وی بیان کرد: صداوسیما باید آسایشگاهی برای بیان هنر و زیبایی‌های جامعه‌ای باشد که رنگین‌کمان اقوام و از ظرفیت‌های برجسته در کشور ما است.

عابدینی با بیان اینکه دشمن با ۲۹۸ شبکه فارسی زبان و ده‌ها شبکه کُرد زبان و تُرک زبان از همه ظرفیت خود علیه جمهوری اسلامی استفاده می‌کند افزود: اگر هدف این رسانه‌ها گردش آزاد اطلاعات است، چرا چنین برنامه‌ای برای کشورهای پرجمعیت جهان پیش‌بینی و اجرا نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه غرب برنامه تجزیه کشورهای منطقه را در پیش گرفت و به دنبال پیاده‌سازی آن در عراق و سوریه بود، بیان کرد: برنامه تجزیه آنها بر اساس نظام سیاسی مذهب و قومیت در عراق تدوین ولی به دلیل حضور مانعی به نام جمهوری اسلامی اجرایی نشد و در سوریه و دیگر کشورها هم به همین دلیل شکست خورد.

معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما، شکل دادن مذهب علیه مذهب از دیگر استراتژی‌های آمریکا در منطقه بود که عابدینی به آن اشاره کرد و گفت: علت عدم توفیق در این زمینه نیز ناشی از تلاش وحدت آفرین جمهوری اسلامی بود تا جایی که خون جوان ایرانی با جوان عراقی و سوری در جنگ مذهبی، عجین شد و این استراتژی را زمین‌گیر کرد.

وی به شکست طرح استکباری برای ایجاد کمربند حفاظتی از رژیم غاصب صهیونیستی رویای نیل تا فرات اشاره کرد و گفت: شکل‌گیری حماس، جهاد و حزب‌الله که بدون نگاه مذهبی علیه اسرائیل بسیج شده‌اند، این نقشه غرب را هم با شکست مواجه کرد.

عابدینی اظهار کرد: امروز پای غرب از منطقه قطع شده و جرئت حضور ندارند و جمهوری اسلامی به مصونیت بازدارندگی و با ساخت موشک‌های هاپیرسونیک از این حالت هم عبور کرده است. ناتو با همه توان خود و با ادعای پیروزی بر ابرقدرت روسیه به میدان آمد ولی حالا علت عدم پیروزی خود را به وجود موشک‌ها و پهپادهای ایران در روسیه اعلام می‌کند و همه اینها دلایل دشمنی آنها با ایران است.

معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما گفت: از مرحله تهدید معتبر نظامی غرب گذشته‌ایم و تحریم هم کارایی قبل را ندارد و کشورمان با پیوستن به پیمان شانگ‌های به فروش نفت رسیده و برای همین جنگ‌های ترکیبی فراگیر را ترتیب داده‌اند.

وی در پایان یادآور شد: بنا بر اذعان خود غرب، چهار کشور روسیه، چین، آمریکا و ایران ظرفیت عبور از شرایط موجود را دارند و غول‌های اقتصادی غرب جایی در آن ندارند.

انتهای پیام
captcha