شناسایی پیکر دو شهید تازه تفحص شده در استان مرکزی
کد خبر: 4099342
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۹

شناسایی پیکر دو شهید تازه تفحص شده در استان مرکزی

معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان مرکزی از شناسایی پیکر دو شهید تازه تفحص شده استان به نام‌های اسدالله اسدی و علی‌اکبر سلیمانی که در جزیره مجنون به شهادت رسیده بودند خبر داد.

سرهنگ محمد گودرزی، معاون هماهنگ کننده سپاه استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی سپاه روح‌الله استان مرکزی، سرهنگ محمد گودرزی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان، با اشاره به شناسایی دو تن از شهدای دفاع مقدس استان اظهار کرد: شهدا گوهرهای گران‌بها و چراغ راه بشریت و حجت خدا بر روی زمین هستند و توانستند با طی کردن قله‌های بلند سعادت ماندگار شوند و امروز همه داشته‌هایمان را مديون شهدا و خانواده معظم آنان هستیم‌.

سرهنگ گودرزی با اشاره به شناسایی پیکر مطهر دو تن از شهدای دفاع مقدس بیان کرد: افتخار این را داریم به استقبال پیکر مطهر دو تن از شهدای تازه شناسایی شده دوران دفاع مقدس که سال‌ها در گمنامی چهره در نقاب خاک کشیده بودند و امروز آمدند تا فضای شهر و استان را معطر کنند برویم و مردم استان مرکزی در این هفته میزبان دو تن از شهدای والامقام خواهند بود.

وی افزود: مردم ولایت‌مدار استان مرکزی که همواره با استقبال با شکوه از شهدا و مراسم آنها قدردانی خود را از شهدا نشان داده‌اند بار دیگر برای استقبالی ماندگار و حماسی آماده خواهند شد و برگ زرینی در تاریح این استان رقم خواهند زد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان ادامه داد: پیکرهای مطهر دو تن از شهدای تازه شناسایی شده که بر اساس آزمایش DNA هویتشان مشخص شده به نام‌های شهید اسدالله اسدی و علی‌اکبر سلیمانی که در جزیره مجنون به شهادت رسیدند و پس از سال‌ها فراق، شناسایی و به وطن بازگشتند به زودی وارد استان خواهند شد.

وی اضافه کرد: در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری دوتن از شهدای والامقام تازه شناسایی شده هستیم که زمان تشییع متعاقباً اعلام می‌شود.

یادآور می‌شود، شهید والامقام علی‌اکبر سلیمانی در اولین روز از فروردین‌ماه سال ۱۳۴۲ در میلاجرد از توابع شهرستان کمیجان چشم به دنیا گشود. در زمان جنگ تحمیلی در سال ۱۳۶۶ جهت انجام خدمت مقدس سربازی به عنوان پاسدار وظیفه لشکر مهندسی رزمی ۴۲ قدر در منطقه عملیاتی جزیره مجنون در چهارم تیر سال ۱۳۶۷ به شهادت رسید. 

همچنین شهید والامقام اسدالله اسدی در سال ۱۳۴۲، در روستای ميلاجرد متولد شد و برای انجام خدمت وظيفه، به عنوان سرباز، عازم جنوب كشور شد و از طرف لشکر مهندسی رزمی ۴۲ قدر امر جهاد يافت و در تاريخ چهارم تيرماه سال ۱۳۶۷، به همراه هم‌‌رزم و هم‌سنگر و دوست صديق و شهيد وارسته، علی‌اكبر سلیمانی، در جزيره مجنون به معبود خود پيوست و به شهادت رسید، پیکر مطهر او در منطقه مفقود شد.

انتهای پیام
captcha