ظرفیت‌های گردشگری مذهبی شیراز عامل جذب سرمایه‌های سرگردان خواهد بود
کد خبر: 4099295
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۷

ظرفیت‌های گردشگری مذهبی شیراز عامل جذب سرمایه‌های سرگردان خواهد بود

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: کلان‌شهر شیراز با توجه به ظرفیت‌های بالقوه‌ای نظیر حوزه‌های مختلف گردشگری از جمله مذهبی، تاریخی ، پزشکی و ... که دارد می‌تواند جاذب سرمایه‌های سرگردان ملی و بین‌المللی شود.

علیرضا اسکندری، عضو شورای اسلامی شهر شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، علیرضا اسکندری، عضو شورای اسلامی شهر شیراز عصر امروز، 22 آبان در نطق پیش از دستور جلسه علنی این شورا ضمن گرامیداشت یاد شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) گفت: در حالی شورای ششم دومین سال فعالیت خود را سپری می‌کند که با پیگیری شهردار شاهد پنج‌شنبه‌های کلنگ‌زنی و افتتاح  پروژه‌های متعدد در حوزه مختلف شهری هستیم که این نشان از فصل جدید کار و تلاش بر خدمات‌رسانی توسط تیم مدیریت شهری کلان شهر شیراز به‌عنوان رویکرد اصلی است.

وی با بیان اینکه توقع از  شهرداری دوچندان شده است، افزود: انتظاری که در سایه همدلی اعضای شورا و شهرداری رقم خواهد خورد که منفعت آن را شهر و شهروندان خواهند برد.

اسکندری با تصریح اینکه کلان‌شهر شیراز با توجه به ظرفیت‌های بالقوه‌ای نظیر حوزه‌های مختلف گردشگری از جمله مذهبی، تاریخی ، پزشکی و ...  که دارد می‌تواند جاذب سرمایه‌های سرگردان ملی و بین‌المللی شود، گفت: یکی از ظرفیت‌های حائز اهمیت برای اداره شهرها استفاده از ظرفیت و توان بخش خصوصی برای رفع نیازها و پیشرفت شهر است که نیز در تکلیف 15هزار میلیارد تومانی شهرداری میتوان توجه به سرمایه‌گذاری به‌عنوان یکی از منابع پایدار در آمدی شهرداری شیراز در بخش‌های مختلف اشاره کرد. تکلیفی که با موافقت اعضا در بودجه سال 1401 شهرداری گنجانده شده است و هر کدام از مناطق  یازده گانه شهرداری بخش‌هایی از این  تکلیف را با توجه به ظرفیت‌ها و وظایف برعهده دارند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: اکنون با تأکید بر اهمیت این موضوع به عنوان یک تکلیف جدی برای شهرداری پیشنهاد می‌شود به‎صورت دوره‌ای پروژه‌های سرمایه‌گذاری نیز با حضور اصحاب رسانه رصد شود تا با روند پیشرفت آن‌ها و رفع موانع احتمالی علاوه بر اطلاع‌رسانی در راستای جهاد تبیین شاهد  به ثمر نشستن آن‌ها در میان پروژه‌های مختلف شهرداری باشیم.

وی اظهار کرد: تجربه‌ای که همانند چهارشنبه‌های عمرانی که در سال اول شورا با هدف پایش دائمی پیشرفت پروژه‌ها از سوی کمیسیون عمران مطرح شد و میزان پیشرفت پروژه‌ها مورد رصد قرار گرفت و هم‌اکنون پروژه‌های مصوب را در قالب پنج‌شنبه‌های افتتاح و کلنگ‌زنی به سرانجام می‌رسد.

اسکندری ادامه داد: از سوی دیگر با تأکید بر اینکه تحقق سرمایه‌گذاری با هدف رفع نیازهای شهروندان و ایجاد جاذبه‌های سرمایه‌گذاری و پیشرفت شهر  تعریف شده است، 5 پروژه شاخص سرمایه‌گذاری که تا پایان دوره شورا به صورت دائمی رصد می‌شود شامل پارک آبی، آکواریوم، شهربازی، تله کابین و باغ پرندگان که بر اساس نظرسنجی صورت پذیرفته خواسته اصلی مردم در حوزه گردشگری و تفریحی کلان شهر شیراز است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز افزود: همچنین استفاده از ظرفیت اراضی بزرگ متعلق به شهرداری و سرمایه‌گذاری در بخش زمین به عنوان سرمایه آتی شهر شیراز ، مواردی است که با همت مجموعه پر تلاش شهرداری و پیگیری اعضای شورا به ثمر خواهد نشست.

انتهای پیام
captcha