فعالیت‌های قرآنی در اولویت برنامه‌های فرهنگی باشد
کد خبر: 4098343
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲

فعالیت‌های قرآنی در اولویت برنامه‌های فرهنگی باشد

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس با تأکید بر لزوم توجه به محوریت سومین حرم اهل بیت(ع) در برنامه‌های فرهنگی استان فارس گفت: در برنامه‌های فرهنگی استان باید فعالیت‌ها و حوزه‌های قرآنی را در اولویت قرار دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن قانع، مدیرکل تبلیغات اسلامی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن قانع، مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس، امروز، 18 آبان در نشست مدیران و مسئولان فرهنگی استان با رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور که در شیراز برگزار شد، گفت: نقش ساختارهای فرهنگی در جهاد تبیین باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه استان فارس به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) در تولید فرهنگ و علم همواره پیشگام بوده و در جهان اسلام مطرح است، به تدوین برش استانی مهندسی فرهنگی برای ۴۵ دستگاه فرهنگی استان اشاره کرد و افزود: فارس در تهیه برش استانی مهندسی فرهنگی استان اول در کشور بوده است و در تدوین سند بنیادین آموزش و پروش هم پیشگام هستیم.

قانع با تأکید بر لزوم توجه به محوریت سومین حرم اهل بیت(ع) در برنامه‌های فرهنگی استان فارس اظهار کرد: در برنامه‌های فرهنگی استان باید زیست بوم فرهنگ غنی و عمیق فارس توجه کنیم و فعالیت‌ها و حوزه‌های قرآنی را در اولویت قرار دهیم.

حجت‌‎الاسلام والمسلمین حسین ملک مکان، رئیس شورای تبلیغات اسلامی فارس هم در این نشست با تأکید بر لزوم توجه به اقشار مختلف مردم در مقوله جهاد تبیین گفت: در بحث جهاد تبیین به سراغ مساجد و پایگاه‌های مقاومت می‌رویم اما سراغ افرادی که در مسجد و اهل پایگاه نیستتد، نمی‌رویم.

وی تصریح کرد: باید با بهره گرفتن از مبلغان توانمند و آموزش دیده در مجتمع‌های مسکونی که جمعیت زیادی دارند و پاساژهای تجاری و .‌‌.‌. استفاده کنیم و به صورت چهره به چهره به تبلیغ بپردازیم.

ملک‌مکان ادامه داد: تبلیغ و جهاد تبیین در مجتمع‌های مسکونی لازم نیست که به شکل سخنرانی انجام شود بلکه می‌توان به صورت برگزاری محافل دوستانه باشد.

انتهای پیام
captcha