آغاز به‌کار بخش رادیویی جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت در شیراز
کد خبر: 4098070
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱

آغاز به‌کار بخش رادیویی جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت در شیراز

بخش رادیویی تئاتر هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت از امروز، ۱۷ آبان کار خود را در شیراز آغاز کرد.

سید وحید فخر موسوی، دبیر هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومتبه گزارش ایکنا از فارس، سیدوحید فخرموسوی، دبیر هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت، امروز، 17 آبان در مراسم افتتاحیه هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت که در سالن اجتماعات سپاه ناحیه ثارالله(ع) در شیراز برگزار شد، گفت: امروز بخش رادیو تئاتر هجدهمین سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت در سومین حرم اهل بیت(ع) افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به آغاز این دوره از جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت افزود: این جشنواره از ۱۵ شهریور همزمان با پیاده‌روی اربعین آغاز و در ۵۲ عمود در این مسیر اجرا شد.

فخرموسوی اضافه کرد: 10 روز قبل، تئاتر خیابانی این دوره از جشنواره در استان یزد افتتاح شد و امروز هم شاهد افتتاح بخش رادیو تئاتر در فارس هستیم و تئاتر صحنه‌ای هم در اواخر آبان ماه در مشهد اجرا خواهد شد و عنوان «حرم تا حرم» زیبنده هجدهمین دوره تئاتر مقاومت شده است.

وی با اشاره به اینکه این دوره از جشنواره تئاتر مقاومت، بعد از ۱۷ دوره، بخش بین‌المللی را هم به دوش می‌کشد، اظهار کرد: این جشنواره دارای دارای ۶ بخش است و 11 اثر از مراکز استان‌ها به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که یک اثر متعلق به فارس است.

فخرموسوی از اجراهای جشنواره تئاتر مقاومت از امروز تا پایان هفته در شیراز خبر داد و اعلام کرد: اجراها از امروز در سالن‌های مهر و غزل اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سالن فرهنگ اسناد و کتابخانه ملی فارس برگزار خواهند شد و طی سه روز ۱۱ اجرا خواهیم داشت و پنج‌شنبه هم اختتامیه برگزار خواهد شد که محل برگزاری آن متعاقبا اعلام می‌شود.

دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت تصریح کرد: با وجود اینکه در شیراز طی روزهای اخیر شاهد حادثه تروریستی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) بودیم اما سپاه فجر فارس همکاری خوبی برای برگزاری این رویداد در شیراز انجام داد که قابل تقدیر است.

وی همچنین از داوری آثار در این جشنواره خبر داد و گفت: یکی از داوران جشنواره، مدیرکل رادیو نمایش کشور است و جشنواره از 17 تا 20 آبان در شیراز برگزار می‌شود و بنیاد فرهنگی روایت فتح و انجمن تئاتر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزارکنندگان این جشنواره هستند.

انتهای پیام
captcha