تمهیدات برپایی هفته کتاب در کانون‌های مساجد چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4097889
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵

تمهیدات برپایی هفته کتاب در کانون‌های مساجد چهارمحال‌وبختیاری

ویژه‌برنامه‌های هفته کتاب چهارمحال و بختیاری در سال جاری در سی‌اُمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی با شعار «ما همانیم که می‌خوانیم» از ۲۱ تا ۲۷ آبان ماه در کانون‌های فرهنگی هنری و کتابخانه‌های مساجد استان برگزار می‌شود.

هفته کتاب و کتابخوانی

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، ویژه‌برنامه‌های هفته کتاب چهارمحال و بختیاری در سال 1401 در سی‌اُمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی با شعار «ما همانیم که می‌خوانیم» از 21 تا 27 آبان ماه در کانون‌های فرهنگی هنری و کتابخانه‌های مساجد استان برگزار می‌شود.

ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و نهضت مطالعه مفید، رونق بخشیدن به کتابخانه‌های مساجد کشور و احیای نقش کتابخانه‌های مساجد در اعتلای فرهنگ عمومی از مهم‌ترین اهداف برگزاری ویژه‌برنامه‌های هفته کتاب است.

برپایی نمایشگاه‌های محله‌محور کتاب، شناسایی نویسندگان و تولیدکنندگان کتاب در مساجد و دعوت از نویسندگان و صاحبنظران کتاب در استان جهت حضور در کتابخانه‌ها و برگزاری جلسات معرفی و نقد کتاب، اجرای طرح پالایش کتاب در کتابخانه‌های منتخب، برگزاری مسابقه تولید روزنامه دیواری با موضوع کتاب و کتابخوانی بین اعضای کتابخانه‌های مساجد، برگزاری نشست‌های نقد و بررسی کتاب، تجهیز کتابخانه‌های مساجد به کتاب، قفسه کتاب، میز مطالعه و صندلی مطالعه اجرای طرح نذر کتاب شامل جمع‌آوری و اهدای کتاب و گردش کتاب در کتابخانه‌های مساجد استان به‌ویژه کتابخانه‌های مساجد روستایی و عشایری، بازدید از کتابخانه‌های مساجد و تکریم فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی شامل کتابداران کتابخانه‌های مساجد، اعضای فعال کتابخانه، ناشران برتر حوزه فرهنگ و هنر مساجد، نویسندگان و مروجان کتاب‌خوانی در قالب طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم از جمله ویژه‌برنامه‌های کتابخانه‌های مساجد استان در هفته کتاب است.

در طرح ملی شنبه‌های کتاب مساجد که یکی از مهم‌ترین برنامه‌های حوزه کتاب و کتابخوانی در مساجد است، ائمه جماعات و کتابداران کتابخانه‌های مساجد ضمن معرفی کتاب‌های مفید، گام بلندی در نشر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بر می‌دارند.

کتابداران کتابخانه‌های مساجد استان ضمن غبارروبی و عطرافشانی گلزار مطهر شهدا با آرمان‌های انقلاب اسلامی و شهدا در هفته کتاب تجدید میثاق خواهند کرد.

در طرح پیک کتاب با انتشار لیست کتب موجود در کتابخانه مسجد توسط کتابدار مسجد در فضای مجازی و ثبت سفارش کتاب‌های مورد نیاز اعضا و تحویل کتاب درب منازل اعضا توسط پیک کتابخانه، کتابدار مسجد، فعالیت کتابخانه استمرار پیدا می‌کند.

وبینار آموزشی مهارت‌افزایی کتابداران کتابخانه‌های عمومی مساجد استان به‌منظور ایجاد و تقویت بخش ویژه کتاب کودک و نوجوان در کتابخانه‌های مساجد، استعدادیابی در بخش کودک و نوجوان در حوزه کتاب و کتابخوانی، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بین کودکان و نوجوانان و آموزش کتابداران در حوزه تخصصی کودک و نوجوان در هفته کتاب برگزار شده که کتابداران شرکت‌کننده پس از برگزاری وبینار آموزشی با توجه به شرایط بومی و منطقه‌ای، برنامه‌های فرهنگی متناسب با رده سنی کودک و نوجوان شامل قصه‌گویی، تصویرسازی کتاب، معرفی شفاهی کتاب، برگزاری مسابقات کتابخوانی و تشکیل حلقه‌های کتابخوانی را طراحی و در کتابخانه‌های مساجد خود اجرا می‌کنند.

انتهای پیام
captcha