جهاد تبیین تنها راهکار منحصر به فرد مقابله با جنگ نرم است
کد خبر: 4097751
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸

جهاد تبیین تنها راهکار منحصر به فرد مقابله با جنگ نرم است

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه جنگ نرم و تهاجم فرهنگی یکی از تهدیدات دشمن است، گفت: جهاد تبیین تنها راهکار منحصر به فرد مقابله با این جنگ است و مهمات این جنگ تولید محتوا و تولید روایت و سلاح اصلی این جنگ هم رسانه‌های نو ظهور است.

سیده مریم حسینی، عضو شورای اسلامی شهر شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز، سیده مریم حسینی، عضو شورای اسلامی شهر شیراز امروز، 16 آبان در جلسه‌ای که در سالن کمیسیون‌های این شورا برگزار شد، با بیان اینکه کمیته آسیب‌های اجتماعی ذیل کمیسیون فرهنگی فعالیت می‌کند، گفت: یکی از فعالیت‌های کمیته آسیب‌های اجتماعی ایجاد پایگاه تولید محتوای رسانه‌ای برای فضای مجازی است.

وی با تأکید بر اجرای ایجاد طرح پایگاه تولید محتوای رسانه‌ای، اضافه کرد: اگر تصمیم داریم زمینه‌ساز ظهور باشیم باید ولایت‌مداری را در جامعه تقویت کنیم چراکه فرد ولایت‌مدار تقویت ارزش‌های دینی را در جامعه گسترش می‌دهد.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه دشمن در فضای مجازی درصدد از بین بردن کیان خانواده است، گفت: در جنگ نرم باید تسلیحاتی مقابل تسلیحات دشمن داشته باشیم که متاسفانه اینگونه نبوده است، دشمن از ظرفیت‌ها به بهترین نحو استفاده می‌کند.

حسینی به عوامل اغتشاشات اخیر اشاره و تصریح کرد: ماهواره، فضای مجازی، استفاده گروه‌های منافقین، مزدوران، ایرانی‌های مقیم خارج و سلطنت‌طلب‌ها از جمله عوامل حادثه اخیر از سوی دشمن بودند، از این‌رو مدیران دستگاه‌های فرهنگی نباید تیشه به ریشه فرهنگ شهر بزنند، دشمن برای سال‌های آینده برنامه دارد، ما نیز باید با استفاده از ظرفیت‌ها مقابل دشمن بایستیم.

وی در خصوص بصیرت‌افزایی نیز افزود: یکی از راهکارها برای مقابله با دشمنان استفاده از ظرفیت‌ها و تبیین است، همچنین باید یک هیئت اندیشه‌ورز با حضور اقشار مختلف از جمله، رسانه، حوزه، دانشگاه و نخبگان تشکیل داد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه جنگ نرم و تهاجم فرهنگی یکی از تهدیدات دشمن است، تأکید کرد: جهاد تبیین تنها راهکار منحصر به فرد مقابله با این جنگ است، مهمات این جنگ تولید محتوا و تولید روایت و سلاح اصلی این جنگ هم رسانه‌های نو ظهور است، شناخت میدان تهدیدات دشمنان برای خنثی‌سازی تهدیدات و گفتمان‌سازی در میدان تولید محتوا نیز مهم است.

وی بیان کرد: سازماندهی گروهی در قالب تیم‌های تخصصی، معرفی و بررسی استانداردهای به روز و مورد نیاز با شرایط، تولید محتوا در مدل‌های پویانمایی، تولید متن، نرم‌افزارها، بازی‌های تلفن همراه، تولید محتوا در دسته‌های ارزشی، آموزشی، گفتمانی، تحلیلی و نقد و بررسی از جمله فعالیت‌های در دست اقدام است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: یکی از کارهای مهمی که باید صورت بگیرد، تشکیل کرسی‌های هم‌اندیشی در مدارس با حضور اولیاست.

انتهای پیام
captcha