مساجد محل آموزش‌های فرهنگی و هنری باشد
کد خبر: 4097146
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵
اسماعیلی:

مساجد محل آموزش‌های فرهنگی و هنری باشد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که حمایت‌های خوبی در حوزه مساجد پیش‌بینی شده است، گفت: مساجد باید محل آموزش‌های فرهنگی و هنری شود تا این مسائل در کالبد معنوی مساجد تقویت شود.

وزیر ارشاد در فرمانداری رامسربه گزارش ایکنا از مازندران، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در نشستی که روز گذشته، 13 آبان ماه با مسئولان استان مازندران در فرمانداری رامسر برگزار شد گفت: در دولت سیزدهم حوزه فرهنگ و هنر از حوزه اصلی انقلاب جدا نمی‌شود، زیرا انقلاب ماهیت فرهنگی دارد و برخاسته از اعتقادات مردم است و مساجد و کانون‌ها جلوه‌های آن به شمار می‌روند.

وی با اشاره به پشتیبانی دولت از حوزه فرهنگ، یادآور شد: در لایحه ۱۴۰۲ با سازمان برنامه و بودجه مشکلات سال گذشته را کاهش دادیم و بسیاری از مسائل تبصره ۹ و ۱۸ بندها را اصلاح کردیم و دو درصد بودجه فرهنگی دستگاه‌ها را شفاف‌تر می‌کنیم تا مشکل اجرایی نداشته باشیم.

وزیر ارشاد تصریح کرد: انجمن سینمای جوان در شهرستان‌ها تقویت می شود زیرا ابزار خوب آموزشی است و جشنواره موسیقی کودکان نیز پیگیری می‌شود و آمادگی برای حمایت از آن را داریم.

اسماعیلی با بیان این که حمایت‌های خوبی در حوزه مساجد پیش‌بینی شده است، افزود: مساجد می‌تواند محل آموزش‌های فرهنگی و هنری شود و باید این مسائل در کالبد معنوی مساجد تقویت شود.

وی از تهیه طرح «بشرا» از سوی معاونت قرآنی خبر داد و افزود: این طرح بسترساز رشد است و باید فعالیت‌های قرآنی در استان مازندران توسعه یابد.

اسماعیلی در پایان تصریح کرد: هم‌اکنون در حال دریافت مجوز برای رفع مشکلات منابع انسانی حوزه فرهنگ در سه شهرستان غرب استان مازندران هستیم چراکه هر شهرستان باید یک اداره و یک خودرو داشته باشد و منابع انسانی و زیرساخت‌های مورد نیاز آن باید تکمیل شود.

انتهای پیام
captcha