مراسم اولین سالگرد آیت‌الله علاقه‌بند در یزد برگزار می‌شود
کد خبر: 4096834
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳

مراسم اولین سالگرد آیت‌الله علاقه‌بند در یزد برگزار می‌شود

مراسم گرامیداشت اولین سالگرد آیت‌الله سیدمحمدعلی علاقه‌بند، استاد حوزه علمیه یزد با حضور اقشار مختلف مردم، طلاب و روحانیون در مسجد امیرچقماق یزد برگزار می‌شود.

آیت‌الله علاقه‌بندبه گزارش ایکنا از یزد، به‌مناسبت اولین سالگرد رحلت آیت‌الله سیدمحمدعلی علاقه‌بند مراسم روضه‌خوانی امشب، 13 آبان‌ماه بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد امیرچقماق یزد با حضور اقشار مختلف مردم، طلاب و روحانیون برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود، آیت‌الله علاقه‌بند در سال ۱۳۰۶ هجری شمسی در خانواده‌ای روحانی در یزد دیده به جهان گشود و در پنج سالگی برای آموزش قرآن به مکتب‌خانه رفت و قرآن، نصاب الصبیان، سیوطی و صرف و نحو را نزد میرزا سیدعلی مکتب‌دار آموخت. وی در زمینه مقدمات علوم اسلامی به تحصیل پرداخت و برای ادامه تحصیل راهی نجف اشرف شد و پس از بازگشت در قم از محضر اساتید برجسته استفاده کرد.

وی در کنار تحصیل به تدریس نیز اشتغال داشت و دروس منطق، معالم، صرف و نحو، اصول و کلام را تدریس می‌کرد؛ مدتی نیز دروس عربی و دینی را در دبیرستان تدریس کرد. این روحانی وارسته ضمن تدریس به تبلیغ اسلام و شریعت نیز می‌پرداخت و محبوبیت ویژه‌ای نزد مردم این استان برخوردار بود و ارادتمندان وی سالیان متمادی در مسجد امیرچقماق یزد نماز را به امامت وی اقامه می‌کردند. این معلم اخلاق، ۱۱ آبان‌ماه سال ۱۴۰۰ در سن ۹۴ سالگی درگذشت.

انتهای پیام
captcha