توزیع 300 سری لوازم خانگی میان سیل‌زدگان فارس
کد خبر: 4096612
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۵

توزیع 300 سری لوازم خانگی میان سیل‌زدگان فارس

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) فارس از آغاز توزیع ۳۰۰ سری لوازم خانگی شامل یخچال، اجاق گاز، فرش و سرویس چینی به بین سیل‌زدگان استان خبر داد.

مراسم توزیع لوازم خانگی میان سیل‌زدگان فارس، شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) فارس، مراسم توزیع 300 سری لوازم خانگی میان سیل‌زدگان استان فارس عصر چهارشنبه، 11 آبان‌ماه در شیراز برگزار شد.

حسین پورنورعلی، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) فارس در این مراسم از آغاز توزیع ۳۰۰ سری لوازم خانگی شامل یخچال، اجاق گاز، فرش و سرویس چینی به بین سیل‌زدگان استان خبر داد و گفت: این لوازم خانگی با همت بنیاد احسان شامل یخچال، فرش، اجاق گاز، سرویس قابلمه تفلون و چینی و پتو است.

وی، ارزش ریالی این سری لوازم را ۶ میلیارد تومان (هر سری ۲۰ میلیون تومان) اعلام کرد و افزود: این لوازم‌های خانگی در ۱۴ شهرستان استان توزیع می‌شود.

آیت‌آلله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در فارس نیز در این مراسم گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به صورت مرتب و دوره‌ای خدمات خود را به اقشار آسیب‌پذیر انجام می‌دهد و مرحله‌ای که به نام شهید هاشمی‌نژاد در حال اجراست برای مناطقی است که در مردادماه امسال دچار سیل‌زدگی شدند.

وی، ضمن قدردانی از این ستاد در جهت پای کار بودن و کمک به مردم، گفت: البته کار محدود به ستاد اجرایی نیست چرا که کمک به محرومان یک وظیفه همگانی‌ست.

آیت‌الله دژکام در ادامه خطاب به افراد و خیرانی که انگیزه خدمت به هم‌نوع را دارند، بیان کرد: این میدان باز است و نیاز است خیرین و نیکوکاران برای ازدواج آسان و پایدار جوانان نیز ورود پیدا کنند و امیدواریم که روزی برسد که ما نیازمندی در سطح استان نداشته باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان تاکید کرد: کار خیر را باید همگی کمک دهیم تا به‌صورت وسیع‌تری انجام شود لذا ضرورت دارد تا عواطف انسانی و عقاید دینی خود را در قالب کمک خیر به مردم بروز دهیم.

اسماعیل محبی پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس نیز در این مراسم ضمن قدردانی از مجموعه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در استان جهت زحمات و خدمت‌رسانی به اقشار محروم و کم‌برخوردار جامعه انجام می‌دهند، گفت: میزان نیازمندی در بخش‌های محروم وقایع و اتفاق‌هایی از جمله سوانح طبیعی رخ می‌دهد لزوم همکاری و تعاملات بین دولت و مردم، خیران و مجموعه‌هایی که خدمات برعهده آن‌هاست بیشتر از وضعیت عادی نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: طی یکسال گذشته و با توجه به رخداد‌های طبیعی که در شهرستان‌های استان فارس به وقوع پیوست که عمدتا مربوط به سیلاب‌های ناگهانی بود خسارت‌هایی سنگینی به مناطق روستایی و شهر‌های دور دست وارد شد که برای ترمیم این وضعیت و جبران بخشی از خسارت‌ها در کنار دولت مجموعه‌هایی مثل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) زحمات زیادی متحمل شدند و همراهی کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: این همراهی‌ها و جبران خلأ‌ها توسط مجموعه‌های دولتی و غیردولتی و همچنین گروه‌های جهادی تسکینی بر درد‌های مردم است و کمک می‌کند تا با حداکثر توان بتوانیم مشکلات هم استانی‌ها را برطرف کنیم.

وی همچنین گفت: مجموعه ستاد اجرایی فرمان امام(ره) که امانتدار بخشی از سرمایه‌های ملی هستند در سنوات اخیر در توسعه‌ی فضا‌های آموزشی و تفریحی از جمله کتابخانه‌ها، مدارس، مراکز بهداشت و درمان و تهیه و توزیع اقلام ضروری افراد نیازمند اقدامات موثر و خوبی را انجام داده‌اند و میزان زیادی از نیازمندی‌ها را برطرف کنند.

محبی‌پور اظهار کرد: نشان دادن اراده و تمایل حاکمیت برای کمک حداکثری به مردم است که عملکرد موفقی داشته‌اند البته انتظار بیشتری داریم و در این حد قانع نیستیم چرا که مجموعه استان فارس نیازمند اقدامات ریشه‌ای و اساسی دارد که امیدواریم با برنامه‌ریزی صحیح ستاد اجرایی و با مشارکت ادارت و نهاد‌ها و با مشارکت مردم در این بخش هم موفقیت بیشتری کسب کنیم.

انتهای پیام
captcha