دشمنان با فریب جوانان به دنبال تفرقه‌افکنی هستند
کد خبر: 4096572
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۰

دشمنان با فریب جوانان به دنبال تفرقه‌افکنی هستند

استاندار گیلان با بیان اینکه دشمنان امروز صف‌آرایی کردند و با فریب جوانان به دنبال تفرقه‌افکنی هستند، گفت: باید ارتباط با دانش‌آموزان را تقویت و حفظ و کرسی‌های آزاد اندیشی را فعال کنیم و فرصت صحبت کردن را به جوانان و دانش‌آموزان بدهیم.

اسدالله عباسی استاندار گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، اسدالله عباسی، استاندار گیلان عصر امروز، 11 آبان‌ماه در دیدار با تشکل‌های دانش‌آموزی که در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع دانش‌آموزان به عنوان سرمایه‌های اجتماعی، اظهار کرد: ان‌شاالله در ماه‌های آینده در قالب جلسات هم‌اندیشی پرسش و پاسخ، در خدمت شما سرمایه‌های اجتماعی خواهیم بود، روحیه انقلابی شما جوانان روح تازه‌ای بر کالبد جلسات می‌دهد زیرا صحبت‌های شما شور و نشاط و پیام دارد که برگرفته از طینت پاک شماست، همواره این روحیه انقلابی را حفط کرده و نقد منصفانه کنید.

وی با بیان اینکه قانون اساسی و نظام مقدس جمهوری اسلامی بر اساس قرآن شکل گرفته است، افزود: من که امروز امانتدار کرسی اجرایی هستم روزی یک دانش‌آموز و سپس یک معلم بوده‌ام، قطعا با انتخاب راه درست و لبیک به فرمان ولایت، آینده روشن پیشروی شماست.

عباسی خطاب به دانش‌آموزان گفت: شما مدیران آینده این سرزمین هستید، باید در آینده عرصه را در اختیار شما بگذاریم؛ ما از نسل میرزاکوچک هستیم، میرزا کوچک خان در برهه‌ای از تاریخ که استبداد داخلی و استعمار خارجی بیداد می‌کرد، قیام کرد و بر اساس اعتقادات دینی تا پای جان ایستاد.

استاندار گیلان با بیان اینکه ۱۳ آبان نقطه عطف دشمن‌شناسی ماست و سه رخداد تاریخی مهم را به دنبال دارد، ادامه داد: 13 آبان رویداد تاریخی است که دستان دشمن کاملا رو شد؛ امام راحل در 13 آبان سال 1343 علیه یک لایحه و قانون که ایران را تحقیر می‌کرد، قیام کرد و با وجود اینکه آمریکا ایران را در سیطره گرفته بود و لایحه کاپیتولاسیون که ننگترین لایحه مجلس بود با قیام امام(ره) مواجه شد و پس از آن امام را به مدت 15 سال به کشورهای مختلف تبعید کردند. علاوه‌بر این در 13 آبان سال 1357 کشتار جمعی دانش‌آموزان را در تاریخ داریم و سرانجام یکسال پس از پیروزی انقلاب در 13 آبان 1358 که سفارت آمریکا محل فتنه علیه کشورمان شده بود و قصد برگرداندن انقلاب را داشتند توسط تعدادی از دانشجویان تسخیر و اسناد جنایات و خیانت‌های آمریکا مبنی بر تجزیه ایران ضبط شد.

وی با بیان اینکه دشمنان امروز صف‌آرایی کردند و با فریب جوانان به دنبال تفرقه‌افکنی هستند، گفت: با پیروزی انقلاب به شکوفایی و پیشرفت رسیدیم، بطوریکه قبل از انقلاب ما پزشک و مهندس و فرمانده نظام نداشتیم و از دیگر کشورها می‌آمدند اما بعد از انقلاب به خودکفایی در همه عرصه‌ها دست یافتیم و این شکوفایی برای دشمنان خوشایند نیست.

عباسی با بیان اینکه دستیابی به فناوری‌های روز، انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای، جزو ده کشور برتر در حوزه علم هوا و فضا و... گوشه‌ای از شکوفایی ایران اسلامی است که برگرفته از استعداد نوجوانان و جوانان همین کشور است، گفت: باید دشمن را بشناسید زیرا دشمن با ابزار رسانه‌ای خود ذهن‌ها را فریب می‌دهد، میلیاردها دلار هزینه می‌کند تا جلوی پیشرفت ایران را بگیرد و به دنبال تفرقه‌افکنی است، روزی فتنه‌های 88 و 98 را برنامه ریزی کرد و امسال هم با این آشوب‌ها می‌خواهد مانع پیشرفت و رشد کشور شود.

استاندار گیلان با اشاره به شکوفایی اقتصادی خاطرنشان کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر اساس ظرفیت‌های داخلی و بومی روانشناسی و جامعه شناسی شده و بومی است، در حالیکه قبل از انقلاب از الگوهای کشورهای غربی برخوردار می‌شدند؛ لذا باید هوشیار باشیم و این موفقیت‌ها را حفظ کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید ارتباط با دانش‌آموزان را تقویت و حفظ کنیم، گفت: کرسی‌های آزاد اندیشی را فعال کنیم و فرصت صحبت کردن را به جوانان و دانش‌آموزان بدهیم؛ دو سال گذشته به دلیل شیوع کرونا ارتباطات محدود و مجازی بود، اما حالا فضا فراهم شده که با این اغتشاشات به دنبال آشوب و تفرقه هستند.

وی اضافه کرد: در همین کرونا کشورهای دیگر که مدعی هستند از فروش واکسن به ما پرهیز می‌کردند، حتی تعدادی از هموطنان‌مان برای تزریق واکسن هزینه می‌کردند و به کشورهای دیگر می‌رفتند اما شرایط به گونه‌ای پیش رفت که ما خودمان تولید کننده واکسن کرونا شدیم که این پیشرفت برگرفته از عزم راسخ جوانان ماست.

استاندار گیلان با دعوت دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان به راهپیمایی یوم الله 13 آبان، گفت: جوانان ما با بصیرت، آگاهی و ایمانی که دارند قطعا در همه عرصه‌ها موفق می‌شوند؛ هدایت‌گر کشتی نظام مقدس جمهوری اسلامی ولایت فقیه است همه ما با تبعیت از منویات مقام معظم رهبری به رشد و پیشرفت می‌رسیم، خیلی از کشورهای دنیا آمدند تا انقلاب کنند اما نتوانستند چون رهبری واحدی نداشتند.  

تشکل‌های دانش‌آموزی فرصتی برای مطالبه گری هستند

در ادامه محمد فائزی، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان اظهار کرد: تشکل‌های دانش‌آموزی فرصت گرانبها برای شکوفایی استعداد فرزندان ما است، این شکوفایی جایگزینی ندارد و منجربه مسئولیت‌پذیری و تقویت احساس مسئولیت جوانان می‌شود.

وی افزود: تشکل‌های دانش‌آموزی فرصت مغتنمی برای یادگیری و یاددهی هنجارهای اجتماعی، مطالبه گری حق خود و دیگران هستند، بهترین فرصت و در زمان موثر می‌باشد.

فائزی گفت: دانش‌آموزان در همین سنین نوجوانی، نقد کردن و مورد نقد واقع شدن را تمرین می‌کنند. عضویت در تشکل‌ها رخدادی پر ثمر است و در آینده که سیاستمدار نامدار یا مدیر اجرایی شدند و زمانی که مورد انتقاد قرار گرفتند، نحوه برخورد را می‌دانند زیرا همه اینها را در تشکل‌ها به عنوان فرصت تجربه می‌کنند.

انتهای پیام
captcha