مسابقات قرآن نزاجا در کرمان آغاز شد
کد خبر: 4095901
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵

مسابقات قرآن نزاجا در کرمان آغاز شد

آیین افتتاح مسابقات قرآنی جنوب شرق نزاجا به میزبانی کرمان در مرکز آموزشی ۰۵ کرمان برگزار شد.

مسابقات قرآن نزاجا در کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، آیین افتتاح مسابقات قرآنی جنوب شرق نزاجا به میزبانی کرمان با حضور متسابقینی از استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی امروز، ۹ آبان‌ماه در مرکز آموزشی ۰۵ کرمان برگزار شد.

سرهنگ محمدرضا کشتگر، جانشین مرکز قرآن، عترت و نماز نیروی زمینی ارتش در این مراسم با بیان اینکه نفرات منتخب یگان‌های مسلح نزاجا در استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و استان کرمان در این مرحله از مسابقات شرکت می‌کنند، گفت: پیش از کرونا مسابقات در ۵ منطقه برگزار می‌شد.

وی ادامه داد: از امسال با توجه به اینکه تعداد متسابقین در رشته حفظ زیاد بود و همچنین برای کوتاهی مسیر شرکت کنندگان در مسابقه، تصمیم بر این شد تا مسابقات در ۷ منطقه برگزار شود و کرمان به عنوان یکی از میزبانان انتخاب شد.

سرهنگ کشتگر گفت: یکی از موارد مهم این مسابقات این است که هر نفر تنها در یک رشته می‌تواند شرکت کند و کسانی که در رشته تفسیر شرکت می‌کنند می‌توانند در رشته حفظ یک جزء نیز شرکت کنند.

وی با بیان اینکه نفرات این دوره از مسابقات که بهترین رتبه‌ها را کسب کنند و حائز شرایط باشند می‌توانند در مرحله بعدی مسابقات شرکت کنند، افزود: پس از پایان این مرحله از مسابقات اردوی آموزشی به مدت دو هفته و به صورت غیرحضوری آغاز می‌شود.

کشتگر با بیان اینکه مرحله بعد مسابقات قرآن نزاجا ۲۴ دی‌ماه برگزار و منتخبین به عنوان نماینده نیروی زمینی ارتش در مسابقات قرآن ارتش در تاریخ ۲۷ دی ماه شرکت می‌کنند، گفت: مسابقات به مدت سه روز در رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل، اذان، حفظ و مفاهیم برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha