راه‌اندازی مدرسه «محما»، مشارکت نخبگان در نظام حکمرانی است
کد خبر: 4094977
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰

راه‌اندازی مدرسه «محما»، مشارکت نخبگان در نظام حکمرانی است

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قزوین گفت: مدرسه حلقه‌های میانی انقلاب اسلامی«محما» محصول اولیه ۲۰ جلسه نشست و مباحثه پیرامون مدل‌سازی برای مشارکت دادن جوانان و نخبگان در نظام حکمرانی است.

مدرسه حلقه‌های میانی انقلاب

به گزارش ایکنا از قزوین، سیدرضی آقاسیدی، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قزوین، در مراسم افتتاحیه مدرسه حلقه‌های میانی انقلاب اسلامی «محما» که شامگاه ۵ آبان در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: مدرسه حلقه‌های میانی انقلاب اسلامی «محما» محصول اولیه ۲۰ جلسه نشست و مباحثه پیرامون مدل‌سازی برای مشارکت دادن جوانان و نخبگان در نظام حکمرانی است و امیدواریم آغازی برای گام‌های آتی باشد. در حال حاضر یک هم‌افزایی در ارکان حاکمیت فراهم شده است تا از وضع موجود گذر کرده و با تسهیل‌گری به حکمرانی مبتنی بر ایدئولوژی متعالی اسلام برسیم. فتنه‌گری دشمنان باعث شده شیرینی مدل حکومت مبتنی بر اخلاق و اسلام، جاری و ساری نشود.

وی ادامه داد: درصد قابل توجهی از مدیران استانی فارغ‌التحصیلان مدارس تیزهوشان هستند که حضور این حجم از مدیران نخبه در استان بی‌نظیر است، در حال حاضر فضای مشارکت در اجرا برای این افراد فراهم شده است که امیدواریم با گام‌های تمدن‌ساز شاهد روزهای بهتری باشیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قزوین بیان کرد: بهتر است تمرکزگرایی را از روی استانی مثل قزوین بردارند و اجازه دهند نخبگان استان با ظرفیت و اختیارات خودشان علاوه بر مدیریت استان در یک بازه زمان مشخصی به حاکمیت مرکزی و استان‌های مجاور نیز کمک کند، این مهم با مشارکت و تسری دادن زنجیره ارزش به لایه‌های مختلف مردمی ممکن خواهد بود.

وی ادامه داد: مدرسه «محما» برای اولین بار راه‌اندازی شده است و مدارس دخترانه آن نیز آغاز به‌کار خواهد کرد؛ تلاش خواهیم کرد در مدت زمان مشخص بتوانیم حاصل این حرکت تمدنی را به محصول تبدیل کنیم. کمبودهایی که امروز در میدان و خیابان شاهد هستیم به خط مشی‌گذاری‌ها و عدم مشارکت برخی از لایه‌های مردمی باز می‌گردد.

این مسئول تأکید کرد: مردم صاحبان اصلی انقلاب هستند که بعضاً مورد کم‌مهری و بی‌مهری قرار گرفتند، در حال حاضر به برکت خون شهدا و تدابیر مقام معظم رهبری فضایی در کشور و در استان ما فراهم شده است که باید نهایت استفاده از آن را داشته باشیم.

آقاسیدی تصریح کرد: دشمنان در مقیاس بین‌المللی، ملی و استانی اختلاف‌نظرهای کارشناسی را طوری بزرگ‌نمایی می‌کنند که دل جریان انقلاب هم خالی می‌شود، علی‌رغم بحث‌های جدی کارشناسی که در لایه‌های مدیریت ارشد استان مطرح است امیدواریم با انسجام حول محور ولایت و همراهی عزیران اتفاقاتی خوبی را در روزهای آتی شاهد باشیم.

وی بیان کرد: حجت‌الاسلام خداداده مدل مدرسه مسجدمحور را در تهران راه انداخت که آثار و برکات آن متبلور است، مدرسه حلقه‌های میانی انقلاب اسلامی موسوم به «محما» با حضور وی و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی سرعت خواهد گرفت و اثربخشی این جریان مضاعف خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قزوین گفت: رهبر معظم برای اتفاق حرم شاهچراغ فرمودند که هر کدام از ما در برابر اتفاقاتی که می‌افتد تکالیفی داریم؛ در حال حاضر این امکان برای شما فراهم شده است تا در این دوره شرکت کنید و معرفت خود را رشد دهید، امیدواریم این حرکت با همت و حضور جهادی شما در کوتاه مدت نتیجه دهد و این الگو را تسری دهیم.

انتهای پیام
captcha